سرهنگ بازگیر فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد در جمع سربازان ناحیه خرم آباد به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: در انقلاب اسلامي كار، كار خدائي است و سرباز، سرباز خداست.
کد خبر: ۸۷۴۹۷۳۵
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان :سرهنگ پاسدار ماشاءالله بازگیر در جمع سربازان ناحیه خرم آباد ضمن گرامیداشت ،یاد و خاطر،رشادتها و دلاور مردیهای رزمندگان، ایثارگران و شهدای عظیم الشأن دفاع مقدس به نقش بی بدیل سربازان در نبرد هشت ساله حق علیه باطل اشاره کردند و گفتند:امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، از نقطه نظر خاص و ایدئولوژیک خود به پدیده سربازی نگاه می کرد. از نظر ایشان سربازی عبادت بود.و همواره در دیدار با رزمندگان می فرمودند که خدمت سربازی از عبادات اسلام است.

 بازگیر اضافه کرد که این  جمله امام راحل روح و ماهیت وجودی سربازی در یک جامعه مسلمان را بصورت کامل به تصویر می کشد.

این پیشکسوت و ایثارگر دفاع مقدس همچنین در باب اهمیت سرباز نیز افزود:سرباز اسلام هستيد بايد همه چيزتان را اسلامي كنيد. سرباز در دولت اسلامي مثل سربازان صدر اسلام، با خداست. ... در انقلاب اسلامي كار، كار خدائي است و سرباز، سرباز خداست و قوي است.كاري بكنيد كه خودتان هم ساخته بشويد. همانطور كه سربازهاي صدر اسلام در عين حالي كه سربازي مي‌كردند وظايف شرعی اسلام را هم به تمام معنا بجا مي‌آوردند.

در ادامه این دیدار سرهنگ پاسدار بازگیر به دیدگاه مقام معظم رهبری پیرامون سربازان نیز اشاره کردو افزود:مقام معظم رهبری در بیان اهمیت سربازی می فرمایند:خدمت وظیفه عمومی خدمت واقعا مقدسی است که در جنگ و صلح در صف اول نیازهای ملت و کشور قرار دارد. هم خانواده ها و هم آحاد جوانان، باید اهمیت آن را درک کنند و با شوق و علاقه به آن بشتابند.

در پایان این دیدار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خرم آباد خاطرات زیبایی را از سالهای دفاع غرور آفرین بیان کردند و در پایان به یکی از سربازان وظیفه به عنوان سرباز وظیفه نمونه تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظرات