خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی شهید یداللهی استان کرمانشاه:

نخستین اردوی جهادی مشترک کشور در استان کرمانشاه برگزار شد

مسئول گروه جهادی شهید یدالهی استان کرمانشاه گفت: گروه جهادی شهید سعید یدالهی سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه و گروه جهادی شهید شاطری دانشگاه جامع امام حسین(ع) تهران در بخش درود فرامان کرمانشاه همکاری خود را شروع کردند.
کد خبر: ۸۷۴۹۷۵۴
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳
حمیدرضا ملک‌خطایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از بسیج سازندگی اظهار‌‌ داشت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده بین دو گروه جهادی مقرر شد که برگزاری اردوهای جهادی در عرصه‌های عمرانی توسط گروه جهادی شهید شاطری انجام شود.

مسئول گروه جهادی شهید یدالهی استان کرمانشاه عنوان کرد: اقدامات این اردو در عرصه تعلیم و تربیت، اقتصاد مقاومتی و برگزاری کلاس‌هایی از جمله قرآن، احکام، سبک زندگی اسلامی، خیاطی  و ترویج آموزش کشت‌های کم آبی کشاورزی توسط جهادگران خواهر و برادر گروه جهادی شهید یدالهی انجام می‌شود.

ملک‌خطایی با بیان اینکه گروه شهید یدالهی با توجه به ظرفیت‌سنجی انجام شده توسط تیم کارشناسی خود که متشکل از نخبگان جهادی و فرهنگی در دانشگاه‌های استان بود، تشکیل شد، عنوان کرد: تیم تخصصی قرآن و حدیث، سبک زندگی، هنر و خیاطی و کشاورزی به مدت 6 روز، از نیمه اول شهریور ماه امسال در عرصه‌های محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی در روستاهای انگز و کله هو، شیرازی، بخش درود فرامان خدمت‌رسانی کرد.

مسئول گروه جهادی شهید یدالهی با اشاره به اینکه پروژه عمرانی گروه جهادی شهید شاطری در این منطقه شامل ساخت خانه عالم در روستای کله هو و تکمیل پروژه مسجد این روستا است افزود: پروژه دیگر عمرانی گروه شهید شاطری تکمیل مسجدروستای شیرازی و ترمیم سقف مدرسه روستای انگز بوده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت تأمین اعتبار در آینده نزدیک پل تردد در روی رود قرسو جهت تسریع رفت آمد اهالی روستای چم کبود و منطقه اطراف آن ساخته می‌شود گفت: با حضور پرچم حرم علی ابن موسی الرضا(ع) توسط گروه جهادی شهید یدالهی در منطقه دعای پرفیض عرفه برگزار و مسجد روستای کله هو بخش درود فرامان به نام پیامبر اعظم(ص) نامگذاری شد.

ملک‌خطایی به کمبودها و مشکلاتی از جمله عدم لوله‌کشی آب در روستای کله‌هو و عدم ساماندهی پسماند صنعتی و آلودگی آب در این منطقه اشاره کرد و افزود: مسئولان جهاد کشاورزی در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده است به جای اینکه به فکر ترویج کشت‌های کم آب و اصلاح زراعت و کشت‌ها و افزایش راندمان زمین‌های کشاورزی باشند در خواب به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه چنانچه مسئولان استانی برای بر طرف شدن مشکلات روستاهای استان تمهیدات لازم را اتخاذ نکنند شاهد مهاجرت بیش از بیش روستاییان به شهر خواهیم بود گفت: این مقوله شروع مشکلات فراوانی از جمله تجمع جمعیت در شهر، آسیب‌های اجتماعی و تبدیل روستا به بخشی منفعل و غیر فعال خواهد بود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار