فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه ایران از هیچ جنگی استقبال نخواهد کرد گفت: پاسخ نیروهای مسلح ما در بیرون از سرزمین خود چنان است که از نتایج آن هیچ منفعتی برای دشمن حاصل نخواهد شد.
کد خبر: ۸۷۴۹۸۵۲
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
سردار سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) درسخنرانی در رژه بزرگ نیروهای مسلح که هم اکنون در سواحل خلیج فارس در حال برگزاری است، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به ملت ایران، مردم استان هرمزگان و همه فرماندهان و مسئولین حاضر در میدان، درخصوص فرا رسیدن این ایام گفت: برگزاری هفته دفاع مقدس در 31 شهریور هر سال، سالگرد یک تجاوز نیست، بلکه بزرگداشت حماسه عظیم یک ملت است. بزرگداشت مقاومت قهرمانانه نیروهای مسلح و بزرگداشت مقاومت مردمی یک ملت است؛ ملتی که در اوج سختی‌ها و کمبودها و امکانات و با مظلومیت، در یک جنگ کاملا نابرابر در مقابل دشمنان ایستاد و دفاعی قاطع و سرسختانه کرد و شکست و هزیمت و ناکامی را به همه دشمنان تحمیل کرد.

سرلشکر رشید ادامه داد: ملت ایران توانست در این جنگ اراده خود را به صدام و ارتش متجاوز او که به نیابت از استکبار جهانی با ملت ایران می‌جنگید و نیز همه حامیان مرتجع منطقه و همه حامیان جهانی‌اش (در رأس آنها آمریکا) تحمیل کند.

وی تصریح کرد: در پایان این نبرد 8 ساله، پیروز میدان نبرد، ملت ایران بود و دشمن شکست خورد و نابود گشت.

فرمانده عالیرتبه سپاه در ایام دفاع مقدس، افزود: برای همین است که ملت ایران هر ساله در چنین ایامی، این هفته را گرامی می‌دارد و بر پایداری و مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان تأکید می‌کند.

سرلشکر رشید در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اکنون 36 سال از تجاوز سراسری دشمن به سرزمین ایران اسلامی با هدف تجزیه و تسلیم ملت ایران می‌گذرد و باید خداوند متعال را شاکر باشیم که به ما عزت‌مندی را، با برخورداری از اراده و قدرت دفاع در برابر متجاوز عطا کرد.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، جزو ایام‌الله و روز ظهور قدرت الهی است، گفت: در این ایام خداوند مکر همه دشمنان را به خود آنها برگردانید و همه محاسباتشان را در هم شکست و ویران کرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا(ص) با تاکید بر اینکه جنگ به دلیل روش و نتایج آن در کشتار و تخریب، مطلوب هیچکس نیست، تصریح کرد: ملت ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی از هیچ جنگی استقبال نمی‌کند اما در برابر هر اقدامی از سوی دشمن که متوجه به ارزش‌های دینی و انقلابی و به تمامیت ارضی و استقلال این کشور و به عزت و حقوق ملت ایران باشد قاطعانه و سرسختانه به دفاع و مقابله برمی‌خیزد و این سرزمین را قتلگاه متجاوزین می‌کند.

سرلشکر رشید ادامه داد: درسی که ملت ایران از 8 سال دفاع مقدس آموخته این است که اگر کشور و ملت از قدرت دفاع، برخوردار نباشند، مورد طمع دشمنان قرار خواهند گرفت و عزت و زندگی سعادتمندانه‌ آنها توسط دشمن نابود می‌شود.

وی گفت: این ملت آموخته است که نباید یک لحظه از تقویت قدرت دفاعی و قدرت تهاجمی خود غفلت کند و همواره باید بر تقویت دفاعی و قدرت تهاجمی بپردازد.

جانشین سابق ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود در مراسم رژه بزرگ نیروهای مسلح، اقتدار و قدرت کنونی جمهوری اسلامی ایران را برآمده از رنج و مجاهدت‌های مردمی، رشادت‌ها و شجاعت‌های دلیر مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و گفت: این مردان در انقلاب و در دفاع قهرمانانه، بهترین عزیزان خود را از دست داده و فدای اسلام عزیز کرده‌اند و بهترین ایام و لحظات زندگی خویش را در نبرد با دشمن و جبهه‌های 8 سال دفاع مقدس سپری کرده‌اند.

سرلشکر رشید تصریح کرد: ما امروز وامدار ایثار ملت ایران و پشتیبانی تمام و کمال این ملت از ارتش و سپاه و عنایت حضرت حق برای برخورداری از قدرت دفاعی و تهاجمی در تأمین عزت و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب و حمایت از محرومان و مستضعفان هستیم.

وی اضافه کرد: موقعیت بی‌نظیر و بی‌همتای سرزمین ایران که به عنوان امتیاز و برجستگی ژئوپلتیکی از آن نام برده می‌شود، با مرور کلی تاریخ چند صد سال اخیر ایران، ناظر بر این معنا است که ملت بزرگ ما با توجه به موقعیت بی‌نظیر ژئوپلتیکی که خداوند عطا فرموده است، برای ادامه و بقای موجودیت خود، دو گزینه بیشتر پیشروی خود ندارد: یا باید در برابر نظام سلطه‌گر و متجاوز تسلیم شود و یا اینکه برای حیات عزتمندانه و مستقل، دشواری‌‌ها را تحمل کنیم و قدرت دفاعی و تهاجمی خود را افزایش دهیم.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم افزود: ملت ایران 4 دهه است که تحت رهبری امام راحل (رحمت‌الله علیه) و تحت زعامت مقام معظم رهبری راه دوم را انتخاب کرده است.

به گزارش خبرنگار فارس، سرلشکر رشید در ادامه خاطرنشان کرد: بحران‌های امنیتی و جنگ‌های نظامی در منطقه غرب آسیا طی چند دهه گذشته نشان می‌دهد که این منطقه با اهمیت و استراتژیک، بر اثر مداخله سلطه‌گران، همواره دستخوش بحران و جنگ‌های دائمی شده است بنابراین باید حیات عزتمندانه را در رویارویی جسورانه و مدبرانه در برابر باج‌خواهی و زیاده‌خواهی‌های قدرت‌های متجاوز و سلطه‌گر جست‌وجو کرد.

وی ادامه داد: تاریخ منطقه و ایران (قبل از پیروزی انقلاب) آینه‌ تمام نما و روشنی است که می‌توان سرنوشت ملت‌هایی که راه سازش را برگزیده‌اند و از تجهیز قدرت دفاعی و تهاجمی خودداری کرده‌اند و یا به دشمن اعتماد کرده‌اند، را در آن مشاهده کرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم گفت: در منطقه پیرامونی ایران اسلامی، بی‌ثباتی و جنگ‌های مداوم حاصل بی‌تدبیری حاکمان بی‌ریشه و فاسد و بی‌کفایت و وابسته و یا حاصل مداخله قدرت‌های متجاوز و بیگانه و دشمنی دشمنانی همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی متجاوز است که با زبانی جز زبان زور و قدرت آشنا نیستند.

سرلشکر رشید تاکید کرد: در برابر چنین متجاوزانی هرگز تمکین نباید کرد و برخورداری از قدرت دفاعی و تهاجمی و اراده مستحکم برای رویارویی با دشمنان متجاوز، تنها شرط تضمین موجودیت و بقا و حیات ملت شریف ایران است.

وی ادامه داد: ما امروز نیازی نداریم که دشمنان و قدرت‌های سلطه‌گر در پای میز مذاکره و یا در رسانه‌ها، به صورت آشکار یا پنهان ثبات سیاسی و قدرت دفاعی ایران را به رسمیت بشناسند -که البته چنین کرده‌اند- زیرا ملت شریف ایران با حضور در میدان‌های رویارویی با دشمنان، و در بیرون از سرزمین خود قدرت خود را اثبات کرده و آنها هم این قدرت عظیم را باور کرده‌اند.

این فرمانده عالیرتبه نیروهای مسلح اظهار داشت: دشمن، امروز قدرت جمهوری اسلامی را در شرایطی پذیرفته و به آن اذعان دارد که احساس شکست و ناتوانی را در مواجهه با نتایج و پیامدهای مداخلات و تجاوزات نظامی خود، با تمام وجود حس می‌کند.

سرلشکر رشید گفت: فرماندهی معظم کل قوا در دیدار با معلمان و فرهنگیان در 12 اردیبهشت ماه امسال فرمودند: «وقتی قدرت داشته باشید و دشمن ببیند قدرت شما را ناچار عقب‌نشینی خواهد کرد. وقتی هم در مقابل دشمن از نشان دادن و عرضه کردن مبانی و عناصر قدرت خودمان اجتناب کنیم، دشمن پر رو می‌شود. دشمنان حرف‌های بزر‌گ‌تر از دهان خودشان می‌زنند، می‌نشینند طراحی می‌کنند که ایران نباید در خلیج فارس رزمایش نظامی داشته باشد، چه غلط های عجیب و غریبی!

شما اینجا چه کار می‌کنید؟ او از آن طرف دنیا می‌آید اینجا رزمایش راه می‌اندازد خب بروید در همان خلیج خوک‌ها! در خلیج فارس شما چه کار می‌کنید؟ خلیج فارس خانه ما است خلیج فارس جای حضور ملت بزرگ ایران است ساحل خلیج فارس و سواحل دریای عمان و مکران متعلق به این ملت است باید حضور داشته باشند باید رزمایش کنند باید اظهار قدرت بکنند.

قرآن به ما یاد داده«"ترهبون به عدوالله و عدوکم» خودتان را اینجور آماده کنید که دشمن خدا و دشمن شما، واهمه داشته باشد - هراس داشته باشد از شما - دشمن هم مراد همسایه نیست مراد رقیب نیست - مراد آن کشوری که با ما دشمنی نمی‌کند، نیست، دشمن یعنی آنکه دشمنی می‌کند که او را هم، همه می‌شناسید.»

به گزارش خبرنگار فارس، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم در بخش دیگری از سخنان خود، برگزاری نخستین رژه بزرگ نظامی در سطح ملی و برگزاری هفته دفاع مقدس در بندرعباس و استان هرمزگان و در منطقه حساس و حیاتی تنگه هرمز و خلیج فارس را بیانگر هوشمندی و هوشیاری مدافعین شجاع و فهیم این سرزمین در شناخت پاشنه آشیل قدرت دشمنان عنوان کرد و افزود: این رژه نظامی و ان‌شاءالله تکرار آن در سال‌های آینده و رزمایش‌ها و حضور قوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز و دریای عمان و سواحل مکران، مهم‌ترین نشانه قدرت دفاعی و تهاجمی مدبرانه و هوشمندانه جمهوری اسلامی ایران است.

سرلشکر رشید در ادامه به برخی اظهار نظرهای مقامات آمریکایی درخصوص برخورد شناورهای تندروی سپاه با ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس اشاره کرد و گفت: شنیدم یک فرمانده متجاوز آمریکایی این روزها حرف بی‌ربطی زده است و گفته که «دو کشور باید برای اجتناب از خطاهای محاسباتی خطرناک بر سر برخی قواعد رفتاری به توافق برسند» باید به این فرمانده متجاوز آمریکایی گفت شما گرفتار خطاهای مکرر محاسباتی خطرناک (هم در عمل و هم در فهم از مسائل منطقه) هستید. شما خطاکار هستید چون متجاوزید.

وی ادامه داد: پرسنل شما (آمریکایی‌ها) نابلدند و دچار خطا می‌شوند چون متجاوز به آب‌های منطقه هستید که آخرین نمونه آن تجاوز تفنگداران ترسو و نابلد شما به آب‌های جزیره فارسی بود که به سرعت اسیر شدند و آنقدر نابلدند که نمی‌دانند جزیره‌ای ایرانی سر راه‌شان است و فرماندهان آنها هم یا نمی‌دانستند و یا به پرسنل خودشان دروغ گفته و خیانت کرده‌اند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم افزود: پرسنل متخصص و فداکار ما کارشان را بلدند و اعتماد به نفس دارند، چون فرزند همین آب و خاک و مرز و بوم هستند و در خانه خود دریانوردی می‌کنند و هرگز دچار خطا نمی‌شوند.

سرلشکر رشید ادامه داد: صرف نظر از درخواست برخی حاکمان بی‌ریشه و بی‌کفایت منطقه که بر خلاف میل و خواسته و منافع ملت‌ها از شما متجاوزین دعوت کرده‌اند که هیچ پشتوانه حقوقی هم ندارد، دور نیست آن روزی که با قیام ملت‌های همین منطقه، شما متجاوزین را با خفت و خواری بیرون کنند.

وی این موضوع را وعده الهی عنوان کرد و گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران منشا امنیت منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز و متجاوزین آمریکایی منشا ناامنی در منطقه هستند.

سرلشکر رشید خاطرنشان کرد: ما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اعم از ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به ویژه نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه چنانکه فرماندهی معظم کل قوا فرموده‌اند، هیچ اقدام تحریک کننده‌ای را نداشته و انجام نخواهیم داد اما با هر اقدام تحریک کننده‌ای که زمینه نادیده گرفتن قدرت و حقوق ملت شریف ایران باشد، قاطعانه و سرسختانه برخورد خواهیم کرد و امیدواریم دشمن برای درک این موضوع نیاز نداشته باشد که اراده ملت و نیروهای مسلح ما را به آزمون بگیرد زیرا پاسخ کوبنده نیروهای مسلح ما در بیرون از سرزمین خود چنان خواهد بود که از نتایج آن هیچ منفعتی برای دشمن و ملت‌های منطقه حاصل نخواهد شد.

وی در پایان از همه دست‌اندرکاران برپایی رژه بزرگ و ملی نظامی در بندرعباس، تقدیر و تشکر کرد.
ارسال نظرات