مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس به عنوان یک یادگار ارزشمند باید در جامعه نهادینه گردد و ارزش های اخلاقی آن در جامعه به ودیعه گذارده شود.
کد خبر: ۸۷۴۹۹۳۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار جواد خضرایی مشاور شهردار تهران و مدیر عامل باغ موزه دفاع مقدس در مراسم تجلیل از ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی ایران که در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگذار شد با بیان مطلب فوق افزود: برای بیان دفاع مقدس تنها شرح عملیات ها کافی نیست ، هرچند شرح عملیات ها نیاز گفتمان دانشگاهی برای ایجاد آمادگی رزم است اما بعد حماسی دفاع مقدس باید در جامعه بیان شود.

وی اظهار داشت: حماسه سازان بزرگ ما در دفاع مقدس با کمبود امکانات و حداقل تجهیزات جنگی در برابر دشمن با خون و غیرت ایستادگی کردندو نسل امروز و نسل های آینده باید با این حماسه آفرینان آشنا شود.

مدیر عامل موزه دفاع مقدس تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ارکان تاثیر گذار دفاع مقدس وطیفه دارد که این حماسه آفرینی را به نسل های آینده منتقل نماید و مجموعه باغ موزه دفاع مقدس با تمام امکانات خود آمادگی احصاء و تدقیق این اطلاعات ارزشمند را دارد.  

در ادامه امیر سرتیپ ابراهیم گلفام رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این ایام را گرامی می داریم چرا که اقشار مختلف جامعه در روزهای ابتدایی دفاع مقدس مظلومانه در برابر دشمن متجاوز ایستادند و حماسه های بزرگی خلق کردند.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران 30 روز پش از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام وارد غائله کردستان شد و با شروع جنگ تحمیلی دلاور مردان ارتش با حضور در جبهه های جنگ به وظیفه دفاع از وطن و مردم پرداخت.

گلفام اظهار داشت: در روز های آغازین جنگ تحمیلی بسیاری از همه چیز خود گذشتند و وارد دفاع مقدس شدند تا امروز ما در منطقه ای که هر گوشه اش نا امنی است در امنیت کامل باشیم . کسانی که روزهای ابتدایی تجاوز دشمن به جبهه ها رفتند و هرگز بازنگشتند.

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش خاطر نشان کرد: چه چیزی بالاتر از این از خود گذشتگی برای دفاع از وطن ، ناموس ، انقلاب و اسلام وجود دارد ؟ و جا دارد که ما بیشتر به این ارزش ها و حماسه ها و ایثار ها  بپردازیم چرا که این افتخار بزرگی برای ما در تاریخ است.

در این مراسم از امیر سرتیپ دوم ستاد باز نشسته غلامحسین دربندی ، سرهنگ جانبازآزاده خلبان محمد ابراهیم باباجانی، سرتیپ دوم ستاد خلبان بازنشسته احمد شیرچی ، سرهنگ منصور آریان و ناخدا یکم تکاور جانباز جاوید خرم دل تجلیل شد.
ارسال نظرات