امام جمعه سرخه:

مهار فرهنگ سرمایه داری و رفاه طلبی رهاورد دفاع مقدس است

امام جمعه سرخه گفت:مهار فرهنگ سرمایه داری و رفاه طلبی از دیگر رهاوردهای دفاع مقدس است و سکه رایج بازار آن روز ایمان، عشق، تقوا و ایثار و شهادت بود.
کد خبر: ۸۷۴۹۹۵۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی فاطمی بصیر در خطبه عبادی سیاسی نماز جمعه در حسینیه شهدای سرخه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: جنگ تحمیلی به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک گنج بود، حال آیا توانسته ایم این گنج را استخراج کنیم؛ یک هزارم این جنگ را نتوانسته ایم به نسل جدید منتقل کنیم.

*ایجاد اعتماد به نفس و روحیه خودباری در ملت از دستاوردهای دفاع مقدس است

وی وظیفه پیشکسوتان جهاد و شهادت را انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل امروز برشمرد و گفت: دستاوردهای دفاع مقدس هم در حوزه داخلی و هم در حوزه بین المللی بسیار زیاد است که یکی از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس ایجاد اعتماد به نفس و روحیه خودباوری در ملت ماست.

امام جمعه سرخه بیان داشت: آن زمان امام خمینی(ره) تعبیری داشتند که فرمودند «شکستن ابهت ابرقدرتهای شرق و غرب» و به حق که مردم ما در تمامی صحنه ها مخصوصاً در تحریم اقتصادی با روحیه قناعت مقاومت کردند و پیروز شدند و خیلی از اقلام و اجناس کپنی عرضه می شد و جیره بندی شده بود, اما مردم تحمل کردند.

فاطمی بصیر تأکید کرد: امروز که جامعه به رفاه نسبی رسیده است؛ می توانیم تیغ تحریم ها و حربه تهدیدهای دشمنان را با تحقق اقتصاد مقاومتی کند کنیم.

وی از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس را رشد فضائل اخلاقی و معنوی عنوان کرد و بیان داشت: میدان جنگ و دفاع مقدس یک دانشگاه معارف اسلامی و انسان سازی بود که فارغ التحصیلانش نوجوانان و جوانانی بودند که قلب خود را صیقل دادند و خود را تهذیب و تزکیه کردند و یا به شهادت رسیدند و یا به درجه جانبازی نائل آمدند.

*مهار فرهنگ سرمایه داری و رفاه طلبی  رهاورد دفاع مقدس است

امام جمعه سرخه با اظهار تأسف از کمرنگ شدن فرهنگ زهد و ساده زیستی در جامعه امروز اظهار داشت: مهار فرهنگ سرمایه داری و رفاه طلبی از دیگر رهاوردهای دفاع مقدس است و سکه رایج بازار آن روز ایمان، عشق، تقوا و ایثار و شهادت بود.

فاطمی بصیر دفاع مقدس را در عرصه بین المللی یک پدیده مبارک و میمون عنوان کرد و گفت: امام خمینی (ره) فرمودند ما در جنگ ریشه های انقلاب خود را محکم و آن را به اقصی نقاط دنیا علیرغم سنگ اندازی ها صادر کردیم.

وی تصریح کرد: اقتدار ملی و امنیتی در سطح بین المللی و تحول در صنایع نظامی و دفاعی کشور یکی از شاخص های ممتاز در عرصه دستاوردهای دفاع مقدس است.

امام جمعه سرخه افزود: تا قبل از دفاع مقدس ما استراتژی های دفاعی بر اساس مبانی کلاسیک تعریف می شد اما در دفاع مقدس فرماندهان 18ساله ما ثابت کردند که این عنصر ایمان و عشق است که می تواند محسابات جهان را برهم بزند.

فاطمی بصیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی رسمی مدارس از سوم مهرماه گفت: خانواده ها باید محیط خانواده را مأمنی امن برای رشد اخلاقی و علمی فرزندانشان قراردهند.

*نظام آموزش و پرورش وارداتی است/ مسئولان مطالبات رهبری را عملی کنند

وی تأکید کرد: یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب طرح تحول در نظام آموزش و پرورش است که بارها از وزرای آموزش و پرورش مطالبه کردند؛ اما نظام کنونی آموزش و پرورش توانایی لازم را برای تربیت نسل های آینده نظام نشان نداده است و با تمام تلاش هایی که نظام آموزش و پرورش تحمل کرده است؛ اما خواسته رهبری و دلسوزان نظام برآورده نشده است و باید گفت بزرگترین علت آن این است که نظام آموزش و پرورش ما وارداتی و کپی برداری از دیگران است.

امام جمعه سرخه تأکید کرد: نظام آموزش و پرورش ما باید بر اساس یک الگوی ایرانی و اسلامی و برگرفته از معنویت و اخلاق شکل بگیرد؛ بنابراین اگر نظام آموزشی بر اساس نیازها و الویت ها درسها تدوین شود؛ خروجی این آموزش و پرورش انسان های شریف، مؤمن و مبتکر خواهد بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار