خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه با تاکید براینکه همواره باید از توان نظامی سپاه و ارتش و همچنین قدرت بسیج در کشور دفاع کرد؛ گفت: بی اعتمادی مطلق دنیا به آمریکا از مهم ترین دستاوردهای وقوع انقلاب اسلامی ایران است.
کد خبر: ۸۷۴۹۹۵۸
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: دفاع مقدس موجب شد تا امروز ابرقدرت ها نتوانند بدون دخالت ایران در خاورمیانه کوچک ترین تصمیم گیری انجام دهند.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری ادامه داد: این توان نظامی است که کشور را بیمه می کند و همواره باید مسلح بود و با قدرت در برابر دشمن ایستادگی کرد.
امام جمعه کرماشاه با اشاره به یکی از عهدشکنی های اخیر آمریکا گفت: پس از تایید آتش بس یک هفته ای در سوریه فردای آن روز شاهد بمباران نزدیک به 80 نظامی این کشور بدست آمریکا بودیم.
وی با بیان اینکه انسان به صورت فطری نیازمند الگو و اسوه ای نمونه است؛ گفت: از همین رو پروردگار در قرآن از پیامبر (ص) و حضرت ابراهیم به عنوان نمونه و اسوه یاد می کند و سپس حضرت رسول (ص)، حضرت علی (ع) را الگویی برای عالم بشریت معرفی می کند.
به گفته آیت الله علما، سبک و سیاق، روش و منش هر شخص باید با الگوبرداری از شخصیت برجسته ای همراه باشد و چنین مقوله ای سزاوار است که در تربیت فرزندان و کودکان جامعه دینی و اسلامی لحاظ شود.
وی با تاکید براینکه تربیت امام حسن و امام حسین (ع) توسط امام علی (ع) براساس سنت پیامبر (ص) و سبک قرآن انجام شده افزود: باید نسبت به تربیت فرزندان حساس بود و با استفاده از اصول تربیتی اسلام، حس مسوولیت پذیری را به آنان انتقال داد.
آیت الله علما به بخشی از سیره و راه و روش زندگی حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: صله رحم و احترام و دلبستگی به اطرافیان، دلجویی از فقرا، احترام به کرامت انسانی و حقوق بشر، مدارا با دوست و دشمن و سهل انگاری نکردن در برابر وظایف از جمله بخشی از سیره و منش های اخلاقی امام علی (ع) در زندگی است.
وی با تاکید براینکه عدالت این امام بزرگوار حتی زبانزد دشمنان وی بوده اضافه کرد: علی (ع) مساوی با عدالت است و هنگامی که نام ایشان بر زبان می آید بی شک کلمه عدالت در اذهان نقش می بندد.
امام جمعه کرمانشاه افزود: تمسک به سیره امیرالمومنین علی (ع) نباید تنها با زبان همراه باشد بلکه باید با تمام وجود پیرو این سیره الهی بود.
وی با تاکید براینکه واقعه غدیر تنها معرفی امیرالمومنین به عنوان جانشین پیامبر(ص) نبوده افزود: غدیر ضابطه و قاعده است که پیامبر (ص) در این واقعه می گوید که در دنیا شخصی همانند علی (ع) باید رهبر و حاکم باشد.
وی اضافه کرد: علی (ع) همانند ندارد ولی ویژگی های برجسته این امام بزرگوار هم اکنون با شعاع های پایین تر و کم تر در شخصیت وجودی مقام معظم رهبری دیده می شود چنانچه قبل از آن، این شعاع در شخصیت امام راحل دیده شده است.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید براینکه نانجیب تر از آمریکا در دنیا وجود ندارد؛ افزود: چهارم مهر سالروز حمله آمریکا به افغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم است در حالی که در این حمله هزاران افغانی مورد حمله قرار گرفته و یا کشته شده اند.
وی با اشاره به سالروز شکسته شدن حصر آبادان در پنجم مهر افزود: این واقعه در سال 1360 به وقوع پیوست.
آیت الله علما با تاکید براینکه ششم مهر سالروز تکریم خانواده و بازنشستگان می باشد؛ افزود: خانواده هسته مرکزی زندگی و جامعه است و امروز دشمن می خواهد با استفاده از شبکه های مجازی و ماهواره ای به درون این نظام مقدس در ایران نفوذ کند که باید بسیار هوشیار و حساس باشیم.
امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه بازنشستگان افرادی هستند که تمام جوانی خود را خرج کرده اند تصریح کرد: از همین رو مسئولان و مدیران کل ادارات باید نسبت به وضعیت رفاهی این قشر توجه ویژه داشته و درصدد مهیا کردن تسهیلات و امکانات بهتر برای آنان باشند.
به گفته وی، اعطای تسهیلات بدون بهره و یا اهدای سبد کالا از جمله اموری است که می تواند وضعیت رفاهی بازنشستگان را بهبود ببخشد.
وی از هفتم مهر به عنوان سالروز شهادت حجت الاسلام عبدالکریم هاشمی نژاد، مدرس حوزه علمیه مشهد و نماینده مجلس یاد کرد و افزود: همچنین این روز سالروز شهادت سرداران رشید اسلام از قبیل جهان آرا، فکوری، نامجو و فتاحی است و نباید گذاشت خون این عزیزان که با شهادت خود نهال انقلاب را آبیاری کرده اند پایمال شود و باید قدردان بود.
آیت الله علما از هفتم مهر بعنوان سالروز آتش نشانی یاد کرد و افزود: خدمات این عزیزان هم در دوران جنگ و هم در روزگار کنونی کاملا مشهود است.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات