دستیابی به اقتصادمقاومتی نیازمند راهبرد انقلابی و جهادی
فرمانده اسبق سپاه پاسداران گفت: اگر به موازات سیاست‌های خارجی به وضعیت اقتصادی، فرهنگی کشور با حضور همه مردم پرداخته می شد بی‌شک به نتیجه بیشتری دست پیدا می‌کردیم.
کد خبر: ۸۷۴۹۹۷۱
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم‌صفوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اراک به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با اشاره به حضور خود در استان مرکزی و نقش مردم این خطه در دوران دفاع مقدس گفت: مقام‌معظم رهبری به من فرمودند که سلام مرا به مردم استان مرکزی برسانید.

وی افزود: استان مرکزی در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از شش هزار شهید، 15 هزار جانباز و یک‌هزار ازاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است؛ وجود روحیه بسیجی و مردمی بود که سبب شد در دوران دفاع مقدس بتوانیم با تمام اقتدار مقابل تجاوزگران بایستیم و آن را به عقب برانیم.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور مربوط به نیروهای مسلح تصریح کرد: بدون شک پیروزی انقلاب اسلامی تحولات گسترده‌ای را در ابعاد مختلف سیاسی و بین‌المللی در مقیاس منطقه‌ای و جهانی به وجود آورد و ساختار قدرت‌های استکبار جهانی را به چالش کشید و الگوی جدیدی از مقاومت را به کشورهای تحت سلطه استکبار و استعمار نشان داد.

سرلشکر پاسدار رحیم‌صفوی ادامه داد: پیروزی انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس پایه‌های ارکان استکبار جهانی را به لرزه انداخت و باعث شد تا مکتب مقاومت از ایران به لبنان رفت و به جبهه مقاومت اسلامی حزب الله شکل داد.

وی افزود: از سوی دیگر نیز شاهد بودیم که صدام و حامیانش که دستشان به خون جوانان ما آلوده شده بود به چه وضع اسفباری دچار شدندورژیم بعث عراق که با حمایت کشورهای مختلف برای اشغال ایران وارد جنگ شدند در نهایت رژیم خودش ساقط شد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور مربوط به نیروهای مسلح تصریح کرد: مقاومت شما مردم ایران به عراق رفت و اکنون نیروهای عراق در کنار مستشاران ایرانی به همراه 20 تیپ حشد الشعبی که مانند بسیج ایران شکل گرفته و در حالی که آمریکایی‌ها نتوانستند فلوجه را آزاد کنند، این شهر را آزاد کردند و به یاری خدا موصل را هم آزاد خواهند کرد.

سرلشکر پاسدار رحیم صفوی بیان کرد: انصارالله یمن از شما زنان، مردان و شهدای شما یاد گرفتند چگونه با سعودی‌های جنایتکار بجنگند و یمنی‌ها از شما درس مقاومت گرفتند؛ صدور انقلاب یعنی فکر مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم و فلسفه پیروزی خون بر شمشیر را شما مردم ایران به کشورهای اسلامی صادر کردید.

وی افزود: امروز مکتب مقاومت به یک میلیارد و 600 میلیون جمعیت در 57 کشور مسلمان صادر شده که این به معنی صدور تفکر و اندیشه امام(ره) است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور مربوط به نیروهای مسلح با تاکید بر بهره‌گیری از تجربیات دوران دفاع مقدس در جبهه اقتصادی امروز گفت: در دوران دفاع مقدس وحدت نظر بین روسای سه قوه در تبعیت از دستورات امام(ره) بود و امروز هم اگر مسئولین سه قوه در عمل و نه در شعار به فرامین رهبر معظم انقلاب عمل کنند امید است که بتوان از این بحران عبور کرد.

سرلشکر رحیم‌صفوی با اشاره به حضور و مشارکت مردم در مقابله با دشمن در دوران دفاع مقدس گفت: حضور مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در دوران هشت سال دفاع مقدس عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی بود؛ امروز هم برای رفع مشکلات نیاز به مشارکت مردم داریم.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران تصریح کرد: در حال حاضر که 70 درصد اقتصاد کلان کشور در دست دولت است، اگر نیمی از آن را به بخش خصوصی، تعاونی‌ها و مردم واگذار شود در شکوفایی اقتصاد تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخلی و رونق تولید در کشور، بیان کرد: دولت باید تلاش کند تا واحدهای صنعتی که امروز با مشکل مواجه هستند با ارائه تسهیلات و حمایت‌های مالی، مجدد رونق پیدا کنند و در حوزه کشاورزی نیز دولت از طریق فرایند خرید تضمینی می‌تواند کمک شایانی به فعالان این عرصه داشته باشد.

رحیم‌صفوی با تاکید بر داشتن روحیه جهادی گفت: برای پیروزی در جنگ اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند مدیریت جهادی هستیم چراکه بروکراسی‌های اداری کار را مشکل کرده است و از سوی دیگر در سطح اجرا نیز به مدیرانی با روحیه جهادی نیاز است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور مربوط به نیروهای مسلح بهره گیری از راهبرد انقلابی به جای راهبرد کلاسیک در دوران دفاع مقدس را یکی دیگر از عوامل پیروزی عنوان کرد و گفت: امروز هم برای پیروزی در جبهه اقتصادی نیازمند راهبرد انقلابی و جهادی هستیم و علاوه بر آن برنامه‌ریزی صحیح و اصولی بلندمدت برای کشور در عرصه‌های مختلف، از ضروریات دیگر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود: همان طور که در دوران دفاع مقدس با ساماندهی نیروها موفق به پیروزی شدیم امروز هم برای حل مشکلات باید برنامه‌های پنج و ده ساله تدوین کنیم، متاسفانه در این شرایط هنوز برنامه ششم تصویب نشده است در حالی که می‌بایست نسبت به آینده وضعمان را روشن کنیم.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور مربوط به نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس به مولفه‌های داخلی تکیه داشتیم، تصریح کرد: به توان و قدرت داخل در دوران دفاع مقدس متکی بودیم نه به قدرت‌های خارجی، نمی‌خواهم بگویم که سیاست خارجی در شکوفایی اقتصاد و تعاملات تجاری و مالی اثرگذار نیست بلکه می‌خواهم تلاش‌ها و جریانات اصلی را بیان کنم.

وی افزود: اگر به موازات سیاست‌های خارجی و مذاکرات 5+1 همین عزم و اراده را در جهت سیاست‌های اقتصادی آن هم در تمامی اجزای دولت در بخش افزایش تولیدات داخلی و در مباحث علمی و تکنولوژی پیش می‌بردیم و به موازات سیاست‌های خارجی به وضعیت اقتصادی، فرهنگی کشور با حضور همه مردم پرداخته می شد بی‌شک به نتیجه بیشتری دست پیدا می‌کردیم.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران در پایان خاطرنشان کرد: فرماندهی کل قوای ایران فرماندهی از بلاد مسلمین است دفاع از سرزمین‌های مسلمان است؛ ایران کشوری دارای ظرفیت‌های درخور توجه با ملتی فداکار که در سایه رهبری فقیه و زمان‌شناس است که می‌توانیم در تمامی عرصه‌ها الگویی برای جهانیان باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات