افتتاح نمایشگاه شبی خون تا شبیخون در کیش؛
با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام‌جمعه و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نمایشگاه "شبی خون تا شبیخون" در نخستین روز از هفته دفاع مقدس در فرهنگسرای سنایی کیش افتتاح شد.
کد خبر: ۸۷۵۰۰۳۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
دفاع مقدس سرشار از رشادت و شجاعت است

 علی‌اصغر مونسان ضمن بازدید از این نمایشگاه، چنین اقداماتی را برای زنده نگاه‌داشتن یاد شهدا مؤثر دانست و دراین‌باره گفت: خوشحالم بگویم که نمایشگاه امسال در قیاس با سال گذشته به لحاظ کیفی بسیار بهتر بود. درواقع  این نمایشگاه برای نسل ما که جنگ را باوجود سن کم درک کردیم، بسیار عبرت‌آموز بود لذا من فکر می‌کنم، چنین نمایشگاه‌هایی فضای بسیار خوبی برای یادآوری یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

وی جنگ هشت‌ساله ایران را نمونه بارزی از رشادت و شجاعت خواند و اظهار کرد: دیدن چنین نمایشگاهی یادآور این امر است که چه کسانی برای این مرزوبوم چه رشادت‌ها و شجاعت‌هایی به خرج دادند. توضیحاتی که درباره عملیات فاو در این نمایشگاه ارائه می‌شود نیز بیانگر همین امر است. به نظر من چنین فعالیت‌هایی برای نسل جوانی که فضای جنگ را ندیده‌اند بسیار مؤثر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: در چنین روزهایی، باید یاد کنیم از دلاور مردانی که اجازه ندادند بخشی از خاک کشور به تاراج برود. اگر تاریخ را نگاه کنیم، می‌بینیم که در چند صده اخیر ایران، هر زمان درگیر جنگی شده بود بخشی از خاک خود را ازدست‌داده بود و این تنها جنگی بود که ایران در مقابل تمام کشورهای بزرگ در قالب عراق درگیر شد اما سرفرازانه از آن بیرون آمد.

مونسان معرفی شهدا و حماسه دفاع مقدس را یک الزام خواند و گفت: من فکر می‌کنم این نمایشگاه در معرفی جنگ و دلاور مردان آن بسیار مؤثر است تا بتوانیم نسلی سالم و صالح با شجاعت و متعهد داشته باشیم.

*بصیرت افزایی دغدغه امروز جامعه است

حجت‌الاسلام علیدادی، امام‌جمعه کیش نیز وظیفه امروز جامعه را در مقابل خون شهدا بسیار مهم خواند و گفت: از نخستین باری که به این نمایشگاه آمدم دو چیز ذهن مرا مشغول کرد. نخست اینکه باوجود امکانات کم چه همت بالایی در این بخش به‌کاررفته است. بخش دوم اما معطوف به میزان بازدید و عده بالای افراد بود که تحسین‌برانگیز است.

وی افزود: قطعاً در این نمایشگاه درس‌ها و عبرت‌های فراوانی موجود است. رسالت ما این هست که از خون شهدا در همه رده‌های مدیریتی و مسئولیتی همیشه حفاظت و حراست کنیم تا ان شاالله کشور در سایه ولی‌عصر تحت رهبری مقام معظم رهبری و دولتمردان خدوم ان شاالله پیشتاز باشد.

امام‌جمعه کیش با تأکید بر لزوم بصیرت افزایی گفت: فکر می‌کنم الآن یکی از بحث‌های اصلی ما بصیرت افزایی است. البته این نمایشگاه نیز می‌تواند به ما و جوانانمان کمک کند تا خود و ماهیتمان را فراموش نکنیم و بدانیم که چه مردان بزرگ و همت‌های والایی در جامعه ما وجود داشتند و دارند لذا تحت تأثیر القائات نامناسب قرار نگیرند.

هم‌زمان با افتتاح این نمایشگاه، تئاتر "نرگس خاتون" به کارگردانی هومن شهرستانی و با بازی راحله امین در این فرهنگسرا اجرا شد. این تئاتر که به روایت زندگی شهید عباس دوران می‌پرداخت، به‌صورت خیابانی و در حضور مدیرعامل سازمان، امام‌جمعه کیش، معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان، معاونت فرهنگی نیروی انتظامی کیش، جمعی از سرداران دفاع مقدس، دیگر مسئولین، کیشوندان و مسافران اجرا شد.

چهار تئاتر دیگر نیز تا انتهای هفته دفاع مقدس هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در محوطه فرهنگسرا اجرا می‌شوند.

بر اساس این گزارش، نمایشگاه "شبی خونی تا شبیخون" تا 7 مهرماه به نمایش عکس‌هایی از رزمندگان اسلام، کتاب‌های دفاع مقدس، ادوات نظامی و ماکت‌های عملیاتی در 8 سال دفاع مقدس می‌پردازد.

همچنین در این نمایشگاه، کارگاهی جهت آشنایی کودکان و نونهالان کشور، با مفاهیم جنگ و دفاع از مرزهاي كشور اجرا می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند در دو نوبت، صبح‌ها از ساعت 9 تا 11 و عصرها از ساعت 19 تا 23 از اين نمايشگاه بازديد كنند.

ارسال نظرات