خبرهای داغ:
امام جمعه گرگان؛

ملتی که سختی و گرفتاری ها را تحمل نکند به جایی نمی رسد

امام جمعه گرگان گفت: توانمندی و استعداد انسان در سختی ها مشخص می شود، ملتی که سختی و گرفتاری ها را تحمل نکند به جایی نمی رسد.
کد خبر: ۸۷۵۰۰۳۱
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان، ظهر امروز در خطبه های نمازجمعه اظهار کرد: جنگ تحمیلی با آنکه خیلی از سرمایه های ارزشمند را از این ملت گرفت، اما دستاوردهای ارزشمندی هم به همراه داشت. 

وی خاطرنشان کرد: در این جنگ ثابت شد که اگر ملتی در برابر سختی ها و مشکلات صبر پیشه کند نتایج خوبی برایش دارد. 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب، ما را تحریم کردند به گونه ای که کوچکترین وسایل را نمی دادند، اما آن سختگیری ها باعث شد که امروز، در صنایع نظامی و دفاعی پیشرفت های خوبی داشته باشیم و دشمنان هم از ما وحشت کنند. 

آیت الله نورمفیدی تاکید کرد: باید همیشه دفاع مقدس را درنظر داشته باشیم که آنها چگونه با ما برخورد کردند؟ و ما چگونه این شرایط را مدیریت کردیم؟ 

به گفته وی، در طول تاریخ، هرگاه ایران با هر کشوری وارد جنگ شد، بخشی از کشور را از دست داد، اما در جنگ تحمیلی، با لطف الهی و پایمردی این ملت، حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم. 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: توانمندی و استعداد انسان در سختی ها مشخص می شود، ملتی که سختی و گرفتاری ها را تحمل نکند به جایی نمی رسد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به دیدار چند روز قبل فرماندهان سپاه با مقام معظم رهبری، اظهارکرد: معظم له در این دیدار از کسانی که معتقد هستند برای رشد و پیشرفت، نباید به فکر تقویت بنیه دفاع و نظامی خود باشیم و برای اثبات ادعای خود، ژاپن و آلمان را هم ثمال می زنند، انتقاد کرد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمود که آلمان و ژاپن، کشورهای قدرتمندی بودند که در نتیجه جنگ جهانی دوم، تمامی زیرساخت های خودشان را از دست داده بودند و کشورهای متفق آن روز، از ترس اینکه مبادا این کشورها دوباره قدرتمند شوند، این شرایط را بر آنها تحمیل کردند که به هیچ عنوان نباید دارای ارتش و قدرت نظامی شوند

امام جمعه گرگان ادامه داد: در این دنیا که مانند گرگ است اگر قوی نباشی، به راحتی بلعیده می شوی و اگر قوی باشی احساس وحشت در دیگران ایجاد می کنی، کدام کشور به دنبال تقویت بنیه دفاعی و نظامی خود نمی افتد؟

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه عراق، سوریه و یمن، بهترین مثال برای اثبات تقویت بنیه دفاعی و نظامی هستند، تصریح کرد: ما از بنیه دفاعی خود، نه برای تجاوز به دیگران، بلکه برای جلوگیری از تجاوزات احتمالی آنها استفاده می کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درپیش بودن سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سراسر کشور گفت: هر پنج سال یکبار این سرشماری انجام می شود تا دولت با دقت بیشتری، برنامه ریزی کند. 

نماینده ولی فقیه در استان گلستان افزود: بعضی ها اینگونه فکر می کنند که اگر اطلاعات درست به ماموران سرشماری بدهند از یکسری امتیازات محروم می شوند، اما غافل از اینکه اطلاعات غلط، موجب اشتباه دولت در برنامه ریزی ها می شود. 

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال های گذشته هم اتفاق افتاد و برای کسی هم مشکلی پیش نیامد

وی در ادامه با بیان خطبه 175 نهج البلاغه گفت: از نظر حضرت علی (علیه السلام) انسان اگر خواهان رسیدن به سعادت ابدی است باید با هواهای نفسانی خود مبارزه کند.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه طبق فرمایش نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم)، بهشت بدون سختی به دست نمی آید، افزود: انسان مومن، هر صبح و شام باید رفتار خود را بررسی کرده و بدون عیب نبیند، کسانی که اهل سیر و سلوک هستند، منزل به منزل باید جلو بروند تا به تعالی برسند.

به گفته آیت الله نورمفیدی، انسانی که خود را بدون عیب بداند، درجا می زند و آنچه را که هم دارد، به تدریج از دست می دهد. 

وی تاکید کرد: ما حضرت علی (علیه السلام) را باید الگوی خود قرار دهیم و تلاش ما هم باید برای رسیدن به جایگاه وی باشد، اما می دانیم که هیچگاه مانند ایشان نخواهیم شد، اما تلاش ما باعث می شود که پله های رشد و تعالی را با جدیت و پشتکار، طی کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها