خطیب جمعه دلیجان گفت: تفکر برخی از مسئولان در خصوص کاهش هزینه‌های دفاعی غلط است چراکه تنها اقتدار دفاعی و نظامی، راه مقابله با زیاده‌خواهی دشمنان و بدخواهان نظام است.
کد خبر: ۸۷۵۰۰۷۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی، امام جمعه دلیجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطه شهدا و ایثار و رشادت رزمندگان در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: در جنگ تحمیلی دشمن به دنبال نابودی و مقابله با اسلام بود.

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی از همان ابتدا منافع استکبار و استعمار را با چالش مواجه ساخت، از این‌رو برای ضربه زدن به نظام نوپای انقلاب اسلامی تلاش خود را به کار بستند و با حمایت‌های همه جانبه از رژیم بعث عراق جنگ تحمیلی را هشت سال به ملت مظلوم ایران تحمیل کردند.

خطیب جمعه دلیجان رمز پیروزی دوران دفاع مقدس را ولایتمداری دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان ایران در مقابل ابرقدرت‌های دنیا ایستادند و با پشتوانه ولایت فقیه، تکیه بر مفاهیم ارزشی اسلام، تکلیف مداری، ایثار و از خودگذشتگی و جهاد در راه خدا دست متجاوزان را قطع کردند.

حجت‌الاسلام کرامتی با اشاره به دیدار فرماندهان سپاه سراسر کشور با فرمانده کل قوا گفت: ماموریت سپاه دفاع از انقلاب، امنیت مرزها و حضور در عرصه‌های سازندگی و خدمت رسانی به محرومان و تولید فکر انقلابی است و می بایست در این مسیر براساس منویات مقام معظم رهبری حرکت کنند.

وی تفکر برخی از مسئولان در خصوص کاهش هزینه‌های دفاعی را غلط دانست و گفت: اقتدار دفاعی و نظامی تنها راه مقابله با زیاده خواهی دشمنان و بدخواهان نظام است.

خطیب جمعه دلیجان یادآور شد: توان دفاعی کشور اجازه دست درازی و تجاوز دشمنان را به این آب و خاک نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام کرامتی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی گفت: نقش تعلیم و تربیت در رسیدن انسان به کمال بسیار تاثیرگذار است؛ مسئولین امر تربیتی در مراکز علمی و تحصیلی باید سعی کنند از لحظه لحظه فُرصت‌های تحصیلی بهره‌برداری لازم را داشته باشند.

وی رسیدن به کمال اجتماعی را در گروه تعلیم و تربیت دانست و گفت: تولید فکر و پرورش انسان با بهره گیری از تعلیم و تربیت صحیح شکل می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات