خبرهای داغ:
یادواره شهدای روستای پهنایی با حضور آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری و مسئولان استانی و شهرستانی در قاین برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۰۰۷۴
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، یادواره شهدای روستای پهنایی با حضور آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری و مسئولان استانی و شهرستانی در قاین برگزار شد

آیت الله رئیسی در این مراسم، با اشاره به رشادت های رزمندگان اسلام در عرصه های گوناگون به ویژه دفاع مقدس، گفت: این ها نشان می دهد که تربیت شدگان مساجد، هیئت ها، منبر ها و دلدادگان به ابی عبدالله الحسین(ع) حاضرند همه سختی ها و مشکلات را تحمل کنند و آنجا که پای جان دادن به میان بیاید نیز در صف مقدم با جان فشانی و رشادت و ایستادگی در مقابل دشمنان حضور دارند.

وی با تاکید براینکه شهدای ما به تبعیت از وجود مقدس سید الشهدا(ع) در جبهه های نبرد حاضر شدند، تصریح کرد: بیداری اسلامی که امروز در جهان شاهد آن هستیم، ثمره خون شهیدان خطه عاشورا و عاشوراییان است.


تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به رشادت های مردم یمن در برابر رژیم آل سعود با وجود محدودیت ها و محرومیت ها، گفت: مردم آفریقا نیز امروز بعد از به بند کشیدن روحانی مبارز؛ شیخ زکزاکی مقابل جریان استکبار ایستاده اند و همه این حرکت ها به برکت خون شهدا در جهان ایجاد شده است.


آیت الله رئیسی در بخش دیگری به فرازهای مشترک وصیت نامه شهدا اشاره و عنوان کرد: اولین نکته ای که در وصیت نامه شهدا مطرح شده این است که ما برای خدا و به امر ولی فقیه زمان و نائب امام زمان(عج) در جبهه حضور یافتیم. شهدا هم چنین از ما می خواهند که نگذاریم انقلاب، نظام و ارزش ها تنها بمانند. هم چنین تنفر از استکبار جهانی و توجه توأم به تولی و تبری از دیگر تاکیدات شهدا برای ماست.

تولیت آستان قدس رضوی سپس با تاکید بر اینکه تنفر از دشمنان ابی عبدالله(ع) تابلوی دلدادگی به امام حسین(ع) است، به آیات کلام الله مجید در زمینه پیمان شکنی دشمنان اسلام اشاره و تصریح کرد: خدا را شاکریم، رهبری بصیر و بصیرت آفرین داریم که در زمان خوش بینی بسیاری، فرموده بودند: اینان میثاق شکن و پیمان شکن هستند؛ دلشان برای هیچ ملتی نسوخته و برای ما هم نخواهد سوخت.

لازم به ذکر است، در این مراسم علاوه بر گرامیداشت یاد و نام شهدای روستایی پهنایی، تعدادی از طلاب مدرسه علمیه عالم آل محمد(ص) قائن نیز به دست آیت الله رئیسی معمم شدند.


عکاس: محمدرضا رحمانی


ارسال نظرات
پر بیننده ها