خبرهای داغ:
نایب‌رئیس هیأت جودو و کوراش استان قم گفت: جشنواره جودو بانوان استان قم با هدف شناخت استعدادهای این رشته از بین دختران رده‌های سنی پایه جودو قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۰۰۹۰
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
برگزاری جشنواره جودو بانوان در قم/ همکاری با بسیج برای توسعه جودو قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیما شاهزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: هیأت جودو و کوراش استان قم به منظور رشد و توسعه این رشته ورزشی به ویژه در بخش بانوان، سرمایه‌گذاری جدی و وسیعی روی رده‌های سنی پایه را آغاز کرده تا در سطح کشور به موفقیت‌ دست یابد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت بانوان هیأت جودو و کوراش قم در فصل تابستان و راه‌اندازی دوره‌های آموزشی در چندین باشگاه فعال این رشته، ابراز کرد: علاوه بر این به منظور تحول در جودو بانوان قم همکاری نزدیکی با چندین ارگان داشتیم که نوید بخش آینده‌ای بسیار خوب برای جودو بانوان قم است.

نایب‌رئیس هیأت جودو و کوراش استان قم عنوان کرد: این هیأت با ارگان‌هایی نظیر بسیج و کانون مساجد برای توسعه جودو قم همکاری می‌کند و در ادامه تلاش‌ها برای پیشرفت بخش بانوان، جشنواره‌ای ویژه بانوانی که در تابستان شروع به فعالیت در این رشته کرده‌‌اند به میزبانی سالن جودو مجموعه ورزشی تختی و با حضور 70 جودوکار برگزار شد.

وی در ادامه از برنامه‌ریزی انجام شده در هیأت جودو و کوراش قم برای حضور مربیان این رشته در یک دوره مربیگری خبر داد و یاد آور شد: اداره کل ورزش و جوانان استان قم دوره تئوری مربی‌گری درجه یک برگزار می‌کند و هیأت از مربیانی که شرایط حضور در این دوره را دارند دعوت کرده است.

شاهزاده با بیان اینکه بخش بانوان را با سرمایه‌گذاری روی استعدادهای این رشته توسعه می‌دهیم، بیان کرد: تلاش‌های هیأت در این زمینه امسال با درخشش دختران مستعد جودو قم در مسابقات قهرمانی رده سنی نوجوانان و جوانان کشور به ثمر نشست و ما سه مدال به دست آوردیم.

وی یادآور شد: نماینده طلایی جودو دختران یعنی طاهره خانه‌زرین حتی به اردوی تیم ملی جودو بانوان کشورمان برای اعزام به رقابت‌های قهرمانی آسیا راه یافت اما در آخرین انتخابی به دلیل تجربه کمی که داشت جزو نفرات اصلی تیم ملی برای سفر به مسابقات آسیایی قرار نگرفت.

نایب‌رئیس هیأت جودو و کوراش استان قم افزود: بعد از آخرین انتخابی تیم ملی، کاروان جودوی ایران متشکل از تیم‌های ملی نوجوانان و جوانان در هر دو بخش دختران و پسران به منظور حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا عازم شهر کوچی هندوستان شد در حالی که این رقابت‌ها دهه پایانی شهریورماه به انجام رسید.

وی با اشاره به همکاری هیأت جودو و کوراش استان قم با بسیج برای توسعه بخش بانوان این رشته، بیان کرد: در ارتباط خوبی که برای این منظور برقرار کردیم، شاهد فعالیت نزدیک به یکصد نفر از دختران بسیجی استان قم در دور‌ه‌های آموزشی جودو و دفاع شخصی بودیم.

شاهزاده به برگزاری نخستین دوره مسابقات جودو بانوان جام حضرت معصومه(س) در قم نیز اشاره کرد و افزود: این رقابت‌ها با حضور جودوکاران 6 تیم از پنج استان مرکزی، زنجان، همدان، البرز و قم در اوزان 48، 52، 57، 63، 70، 78 و به اضافه 78 کیلوگرم به انجام رسید و در پایان تیم پاسارگاد قم با کسب هفت مدال طلا بر سکوی نخست ایستاد و تیم‌های همدان و زنجان مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند در حالی که تیم جامعه‌الزهرا قم نیز با کسب یک نشان نقره و دو برنز به کار خود پایان داد.
ارسال نظرات