خبرهای داغ:
تحلیل خبرنگار خبرگزاری بسیج:

در چه موقعیتی دولت موقت وجود ارتش را ضروری نمی‌دانست؟

هر انسانی که در دنیای سیاست نبود هم مي‌دانست كه جنگ تحميلي با شرايط موجود اتفاق خواهد افتاد، دولت بازرگان و در بدنه آن دولت جاسوس و نفوذي هاي غرب از جنگ تحميلي خبر داشتند و امروز هم اين گروه مورد حمايت طيف غربگرا و اصلاح طلب در ايران هستند.
کد خبر: ۸۷۵۰۰۹۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۸

خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین در تحلیلی به آماده کردن زمینه حمله به کشور توسط دولت بازرگان پرداخته است، در این تحلیل کوتاه چنین می‌خوانیم: نقض مكرر حريم هوايي و دريايي و زميني ايران قبل از جنگ تحميلي توسط عراق از نكات واضح و مبرهني بود كه بوی خطر جنگ را مي‌شد به خوبی استشمام كرد.

وقتي عراق در موضع ضعف قرار داد 1975 الجزاير را پذيرفت اين بار با حادثه انقلاب و فروپاشي ارتش ايران  و مشكلات ناشي از تغيير رژيم شاهنشاهي موقعيت حمله به ايران را به دست آورد.

در 13 فروردين 1358 شهر مهران مورد حمله هوايي عراق قرار گرفت، روز 14 فروردين يك گروه از ارتش عراق به شهر قصر شيرين حمله كردند و در 18 فروردين 1358 پالايشگاه نفتي شهر مهران  توسط هواپيماهاي عراق به آتش كشيده شد.

در 24 خرداد 1358 نيروي هوايي عراق پاسگاه هاي مرزي انجيره، نيخزر، و هلاله را در غرب و جنوب كشور بمباران كرد.

در 14 آبان 1358 كنسولگري ايران در بصره اشغال شد و دو ديپلمات ايراني بازداشت شدند، متعاقب آن مردم كرمانشاه  كنسولگري عراق را در اين شهر اشغال نمودند.

636حمله و تجاوز نظامی عراق قبل از حمله تمام عیار به ایران ثبت شد

خبرنگار خبرگزاری بسیج در ادامه تحلیل خود میگوید: در 13 آذر 1358يك گردان عراقي به پايگاه مرزي ايران در منطقه امير آباد حمله كردند و آن‌جا را به تصرف درآوردند، مردم خرمشهر نيز به تلافي اين اقدام مدرسه عراقي ها در خرمشهر را اشغال و معلمان مدرسه را دستگير نمودند.

در 8 خرداد 1359شهر مهران براي چندمين بار هدف عمليات توپخانه اي و هوايي عراق قرار گرفت  كه 12 نفر شهيد و 36 تن نيز زخمي شدند، تمام افراد غير نظامي بودند.

12 شهريور 1359 مهران بار ديگر هدف حملات موشكي عراق قرار گرفت و 2تن شهيد 5تن زخمي شدند، لذا تا 31 شهريور 1359 جمعا636مورد تجاوز نظامي عراق به ايران ثبت شد.

در ارديبهشت 1359 حمله به سفارت ايران در لبنان، اشغال سفارت ايران در لندن توسط چند نفر عرب، حمايت از بختيار در كودتاي نقاب، اخراج ايرانيان مقيم از عراق، اعلام برخورد نظامي از تلويزيون در فروردين 1359 توسط صدام حسين، آموزش مخالفين ايران و كمك به گروهك‌هاي تجزيه طلب تنها بخشی از اقدامات عراق پیش از شروع رسمس جنگ توسط اعلام رسمی آنان بود.

در همين حين كه تجاوزات عراق به ايران روز به روز وسيع‌تر مي‌شد دولت بازرگان در حال تعطيلي ارتش و كاهش نيروهاي مسلح و تخليه پادگان‌ها از سربازان و كادر بود، اين در حالي بود كه هر انسانی که در دنیای سیاست نبود هم مي‌دانست كه جنگ تحميلي  با اين شرايط اتفاق خواهد افتاد.

دولت بازرگان و در بدنه آن دولت جاسوس و نفوذي هاي غرب  از جنگ  تحميلي خبر داشتند و امروز اين گروه مورد حمايت طيف غربگرا و اصلاح طلب در ايران هستند.

منابع: ماجراهای جنگ 8 ساله ایران و عراق

جنگ های خلیج فارس

برگرفته از کتاب عبدالحلیم بوغزاله جنگ اروند

نویسنده  و تحلیل : صادق چگینی

1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها