خبرهای داغ:
با حضور رئیس هیأت جانبازان و مدیریت باشگاه ایثار قم
باشگاه فرهنگی ورزشی ایثار و هیأت ورزش‌های جانبازان و معلولین ایثار قم از ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر قم در بازگشت از بازی‌های پارالمپیک 2016 برزیل تقدیر کردند.
کد خبر: ۸۷۵۰۱۸۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳
ملی‌پوش ایثار قم به پاس درخشش در پارالمپیک 2016 تقدیر شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، علی خوشرفتار مدیرعامل و یحیی ابطحی دبیر هیأت مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی جانبازان و معلولین ایثار قم به اتفاق تنی چند از اعضای این باشگاه، محمد پیروزمنش رئیس و محمود شریفی دبیر هیأت جانبازان و معلولین قم در منزل محمد محمدنژاد ملی‌پوش بسکتبال با ویلچر قم حضور یافتند.

در این مراسم محمدنژاد که یکی از اعضای ترکیب اصلی تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در برابر رقبای حاضر در بازی‌های بسکتبال با ویلچر پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل بود با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از سوی باشگاه ایثار و هیأت جانبازان و معلولین قم تقدیر شد.

این در حالی است که محمد محمدنژاد ورزشکار رشته بسکتبال با ویلچر به همراه حسین گلستانی در رشته والیبال نشسته نماینده ورزش جانبازان و معلولین استان قم در بازی‌های پارالمپیک برزیل بودند و گلستانی همراه با تیم ملی کشورمان به مقام نخست و محمدنژاد همراه با تیم ملی بسکتبال با ویلچر به مقام دهم پارالمپیک برزیل دست یافتند.

این بازیکن از زمان آغاز فعالیت خود در رشته بسکتبال با ویلچر، پیشرفت بسیار خوبی داشت و به عنوان نخستین بازی بومی بسکتبال با ویلچر قم همراه با تیم ملی کشورمان به رقابت‌های بزرگ و معتبری در پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل حضور یافت.

محمدنژاد در ترکیب تیم بسکتبال با ویلچر ایثار قم در رده باشگاهی، قهرمانی و نایب‌قهرمانی‌های متعددی را در سطح ایران کسب کرده و همراه با تیم ملی جوانان کشورمان به مقام قهرمانی رقابت‌های سه نفره و پنج نفره بسکتبال با ویلچر بازی‌های پاراآسیایی جوانان در سال 2013 رسیده و تجربه حضور در مسابقات جوانان جهان را نیز دارد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در مرحله گروهی رقابت‌های ریو با تیم‌های ملی آلمان، برزیل، انگلیس، الجزایر و امریکا هم‌گروه بود و با اینکه شروع و پایان بسیار خوبی در مرحله گروهی این مسابقات داشت اما با بدشانسی نتوانست به جمع هشت تیم برتر نرسید.

ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر ایران در گام نخست تیم ملی آلمان را غافلگیر کرده و یکی از قدرت‌های بسکتبال با ویلچر جهان را در پارالمپیک ریودوژانیرو برزیل شکست دادند اما سه مسابقه بعدی را به ترتیب به تیم‌های ملی امریکا، انگلیس و برزیل واگذار کردند تا برتری آنها مقابل تیم ملی الجزایر اثری در صعود این تیم نداشته باشد.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر در آخرین روز دیدارهای مرحله گروهی با امید به کسب مجوز صعود به مرحله نهایی و جمع هشت تیم برتر با قدرت به مصاف تیم ملی الجزایر رفت و با نتیجه‌ای بسیار خوب این تیم را شکست داد اما برتری آلمان برابر برزیل مانع از صعود ایران شد تا تیم ملی به مسابقات مرحله رده‌بندی برود.

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران در آخرین بازی خود در مسابقات پارالمپیک ریودوژانیرو 2016 برزیل برای کسب رتبه نهم این رقابت‌ها به مصاف رقیب آسیایی خود یعنی تیم ملی بسکتبال با ویلچر ژاپن رفت اما در پایان با اختلاف 13 امتیاز این دیدار را باخت تا در رده دهم قرار بگیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها