Yournewswire نوشت: آزمایش‌ها نشان داده است معروف‌ترین چای‌های تولید شده در آمریکا و کانادا دارای مواد شیمیایی خطرناک و انواع آفت کش‌ها بوده است.
کد خبر: ۸۷۵۰۲۳۳
|
۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج،Yournewswire نوشت: آزمایش‌ها نشان داده است معروف‌ترین چای‌های تولید شده در آمریکا و کانادا دارای مواد شیمیایی خطرناک و انواع آفت کش‌ها، بوده است؛ در واقع بسیاری از برندهای پُرطرفدار چایی در این دو کشور، حاوی آفت کش بوده و میزان این سموم از حد مجاز بالاتر بوده است.

 

برای بسیاری از مردم آمریکا و کانادا چای یک نوشیدنی سالم محسوب می‌شود درحالی که تاکنون مردم نمی دانستند که این محصول می‌توانسته برای سلامتی‌شان مضر باشد.

 

هزاران سال است که مردم سراسر جهان از نوشیدن چای گیاهی به خاطر طعم و عطر دلپذیر و همچنین خواص درمانی‌اش لذت می‌برد؛ با این حال، برخی از برندهای چایی، از جمله بسیاری از انواع چای‌های پُرفروش در ایالات متحده آمریکا، ممکن است آنچنان که مردم باور دارند، سالم نباشد.

 

بسیاری از انواع برگ چای، در معرض مقادیر قابل توجهی آفت کش هستند که این میزان بالاتر از مقدار آفت‌کش‌هایی است که به میوه‌ها و سبزیجات می‌زنند؛ گاهی اوقات، میزان آفت‌کش‌ استفاده شده برای برگ چای 100 درصد بیشتر از حد مجاز بوده است؛ بنابراین عادت نوشیدن چای، به جای ایجاد سلامتی، مشکل‌آفرین می‌شود.

 

در یک آزمایشگاه معتبر کانادایی، برخی از مارک های چای‌های محبوب شمال امریکا و مناطق دیگر، جهت تشخیص باقیمانده آفت‌کش تست شدند؛ ترکیباتی که در این چای‌ها پیدا شد حیرت انگیز بود؛ بیش از نیمی از چای‌های آزمایش شده، دارای باقیمانده آفت کش بالاتر از حد مجاز بودند و 8 برند از میان 10 برند چای، حاوی آفت کش‌های متعدد بودند؛ علامت‌های تجاری چا‌ی‌های مورد آزمایش قرار گرفته عبارتند از Lipton، Tetley، Twinings، Red Rose، No Name، Uncle Lee’s Legends of China،King Cole  و Signal.

 

از این فهرست، تنها برند Red Rose به طور کامل عاری از آفت کش بود و چایUncle Lee’s  دارای بیش از 22 نوع از انواع  مختلف آفت‌کش‌ها، مانند اندوسولفان بود.

 

اندوسولفان، در فرآیند آزمایشگاهی، یکی از خطرناک‌ترین سموم برای سلامتی شناخته شده که تاثیر منفی زیادی بر محیط زیست دارد و از این رو، استفاده آن ممنوع است؛ برخی از انواع سموم یافت شده، می‌تواند موجب حالت تهوع شدید، ضعف عضلانی و استفراغ حتی در دُزهای پایین شود؛ سم کلرفناپیر که به مقدار زیاد در چای با نام تجاری Tetley پیدا شده، می‌تواند حتی در دُزهای پایین کشنده باشد و به آرامی تا دو هفته بعد مصرف، باعث مرگ شود.


ارسال نظرات