بوشهرـ جشنواره روز سرباز با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتستان، فرمانده گروه 26 سلمان ندسا، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دشتستان و جمعی از مسئولین در نمازخانه گروه 26 سلمان ندسا برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۰۲۵۳
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) دشتستان در این جشنواره که جمعی از نیروهای وظیفه گروه 26 سلمان ندسا، سپاه دشتستان و گردان 116 امام حسین (ع) برازجان نیز در آن حضور داشتند، گفت: نقشی که سربازان در جنگ داشتند بی بدیل بود به طوری که از 670 شهید دشتستان، 100 نفر و از 140 آزاده، 80 نفر سرباز هستند.

سرهنگ  نعمت اله غلامپور اظهار داشت: وحدتی که بین سربازان و فرمانده لشکر در دوران دفاع مقدس وجود داشت یکی از تجربیّات معنوی دوران دفاع مقدس است که باعث شده است همانند گذشته که کنار هم جنگیدیم و کنار هم شهید شدیم امروز نیز کنار هم زندگی کنیم.

وی تصریح کرد: عراقی­ ها خود اعتراف کردند که ما به دو علّت جرأت کردیم که به ایران حمله کنیم که یکی از آن­ ها نداشتن ارتش منسجم و دیگری نداشتن تجهیزات جنگی ایرانی­ ها بود که این امر نشان می­ دهد اگر ما در دوران دفاع مقدس مثل الان منسجم بودیم و موشک­ هایی را که امروز در اختیار داریم آن زمان در اختیار داشتیم کسی جرأت حمله به کشور ما را پیدا نمی­ کرد.

فرمانده سپاه دشتستان خاطرنشان کرد: این حرف که ما باید بودجه دفاعی کشور را کم کرده و آن را در عرصه اقتصادی هزینه کنیم حرف غلطی است و باعث تقویّت دشمن می­ شود چرا که ما دشمن داریم و قدرت استکبار را به خطر انداخته­ ایم.

غلامپور افزود: اقتدار و نیروی نظامی برای هر کشوری خوب است و لازم است که همه ما بدانیم که اگر روزی قرار باشد بودجه دفاعی را در عرصه اقتصادی هزینه کنیم در حقیقت باید ابتدا انقلاب اسلامی را تعطیل کرده و بعد به این کار دست بزنیم.

در این جشنواره که با حضور خانواده سربازان شهید حسین بالور و عبدالمهدی دیری برگزار شد از خانواده این شهیدان و سربازان نمونه حاضر در جشنواره با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این مراسم، مسابقاتی ویژه سربازان به اجرا درآمد و فرماندهان یگان­ های حاضر در مراسم نیز هرکدام امتیازات و هدایای ویژه­ ای برای سربازان در نظر گرفتند.

انتهای خبر/

ارسال نظرات