خبرهای داغ:
نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس:

بهبود فضای فرهنگی جامعه منوط به توجه به قرآن کریم است

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ اولویت نخست کشور در برهه کنونی محسوب می‌شود و بهبود فضای فرهنگی جامعه منوط به توجه به قرآن کریم است.
کد خبر: ۸۷۵۰۳۵۹
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان، احمد همتی در آستانه برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در مورد اهمیت قرآن در زندگی و لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه اظهار داشت: در زمان انتخابات، فرهنگ را اولویت مطرح کردم و عقیده دارم بر اقتصاد ارجحیت دارد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری هم بر اهمیت فرهنگ و اولویت‌دار بودن آن در قیاس با حوزه‌های دیگر در بیانات و سخنرانی‌های ارزشمند خود تأکیدات بسیاری داشته و دارند.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه پایه‌های فرهنگ در قرآن کریم است، اضافه کرد: اگر بخواهیم فرهنگ جامعه را بهبود ببخشیم، پایه‌های آن در قرآن کریم آمده است و باید از این اصول در کنار سنت نبوی و امامان معصوم (ع) استفاده کنیم.

همتی اضافه کرد: باید فرهنگ قرآنی را که در سنت نبوی و سیره امامان معصوم (ع) وجود دارد، در جامعه اسلامی برای بهبود فضای فرهنگی ترویج دهیم.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چیزی که اکنون در جامعه مغفول مانده، قرآن کریم است، تصریح کرد: باید توجه به قرآن کریم را حتی در ماه محرم بیشتر ترویج دهیم؛ یاران امام حسین (ع) شب عاشورا تا صبح عبادت می‌کردند و قرآن می‌خواندند و این مهم را باید ترویج داد.

همتی با تأکید بر اینکه شب عاشورا باید در هیأت‌ها محفل‌های قرآنی برگزار کنیم، اضافه کرد: باید این برنامه‌ها را در هیأت‌های مذهبی راه بیندازیم.

وی با اشاره به اینکه باید اصولی و علمی فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج دهیم، تصریح کرد: امروز لازم است تا از متخصصان این رشته و روحانیت در این راستا به نحو احسن استفاده کنیم تا مفاهیم قرآنی با محتوای بلند و عمیق را در جامعه نشر دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها