خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام امانی

رزمنده دوران دفاع مقدس/حجت‌الاسلام امانی

در آغازین روزهای هفته دفاع مقدس یاد رزمندگانی می‌افتیم که عاشقانه به ندای «هل من ناصر ینصرنی» رهبرشان لبیک گفتند.
کد خبر: ۸۷۵۰۳۶۷
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶

در این میان قرار مصاحبه را با رزمنده‌ای گذاشتیم که سادگی در کلام، لبان همیشه خندان، سرخی صورتش و بی‌ریایی در رفتارش موج میزند.

 بسیار ساده و خودمانی به نظر می‌رسد، چقدر بی غل و غش حرف می‌زند. یک دنیا آرامش و اطمینان دارد. حرف‌هایش برایمان تازگی داشت. چنان با آرامش سخن می‌گوید که گویی کوچک‌ترین غبار اندوهی، خاطرش را نیازرده است.

حجت‌الاسلام محمدرضا امانی که بخشی از جوانی خود را در جبهه‌های حق علیه باطل گذرانده است هم‌اکنون در جبهه فرهنگی مشغول خدمت بوده و سمت امام‌جمعه‌ی موقت شهر درق را عهده‌دار است.

حجت‌الاسلام امانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: جو حاکم در زمان جبهه و جنگ و حالت تعهدی که رزمنده‌ها نسبت به امام و ولی‌فقیه زمان خودشان داشتند یک ‌شور فوق‌العاده‌ای در بین نسل جوان و عامه مرم ایجاد کرده بود که دفاع از حیثیت و نظام اسلامی که رفتن به جبهه و دفاع از مرزوبوم بود را بر هر کاری ترجیح می‌دادند و جبهه اولویت کاری هر ایرانی بود.

وی در ادامه از صمیمت بین مردم و رزمنده‌ها سخن گفت و افزود: رزمنده‌ای که به سمت جبهه و جنگ می‌رفت دیگر خیالش از خانه وزندگی راحت بود. به‌عنوان‌مثال رزمنده‌ای که شغلش کشاورزی بود دیگر نگران کشت و برداشت محصول نبود چراکه عامه‌ی مردم بسیج می‌شدند و کار زراعت و کشاورزی آن رزمنده را بدون هیچ چشم‌داشتی انجام می‌دادند و متقابلاً رزمنده‌ها هم بدون هیچ چشم‌داشتی و حتی بدون دریافت پاداش یا حقوق جانانه از خاک ایران دفاع کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران به دست دشمن بیفتد.

 

امام‌جمعه موقت درق در ادامه با بیان اینکه حالت دست‌گیری و صمیمت جبهه و جنگ نباید کمرنگ شود گفت: امروز وظیفه ما در مقابل این فداکاری‌ها این است که رزمنده‌های گذشته را فراموش نکنیم و به درد دل آن‌ها گوش کنیم و مسئولین هم وظیفه‌دارند به مشکلات آن‌ها رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: امروز سنگر جنگ عوض‌شده و جوانان ما باید دشمنشان را بشناسند تا ناآگاهانه و بدن اطلاع چیزی را که دشمن می‌خواهد انجام ندهند بلکه با هوشیاری کامل نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کنند.

این رزمنده دفاع مقدس وظیفه امروز مردم و جوانان را مبارزه در عرصه علم، فرهنگ و اقتصاد عنوان کرد و افزود: همه ما وظیفه‌داریم با تحقق اقتصاد مقاومتی و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در جهت حفظ و تقویت سنگر فرهنگی و اقتصادی تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام امانی در پایان از حس خودش نسبت به هفته دفاع مقدس این‌چنین می‌گوید: فقط خود می‌دانم که با آغاز این هفته چه خاطراتی برایم تداعی می‌شود. کسانی که حضور فعال در آن زمان داشته‌اند این هفته را به‌سختی طی می‌کنند و در یک‌کلام با اشک و آه چطور می‌شود فراموش کرد هم‌رزمان و دوستانی که باهم بزرگ شدیم و اینکه آن‌ها رفته و ما را جا گذاشتند؟ چگونه می‌شود تحمل کرد شب‌های خاطره‌انگیز و سرشار از معنویت جبهه‌ها را؟ چگونه تحمل‌کنیم دوری مردان خدایی را و آن‌همه اخلاص و برادری را؟ گذراندن این هفته برای جامانده‌های از قافله شهدا، بسیار دشوار است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار