حجت‌الاسلام محققیان در گفت‌وگو با «بسیج»:
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه رئیس جمهور و دولت با این گونه رفتارهای خود مردم را غصه‎دار کردند گفت: این نوع پوشش نخست وزیر انگلیس توهین به مقامات ایرانی است.
کد خبر: ۸۷۵۰۴۳۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
حجت‌الاسلام محمود محققیان نویسنده و استاد حوزه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با ابراز تاسف از دیدار رئیس جمهور و مقامات ایرانی با نخست وزیر انگلیس که با یک پوشش نامناسب در این دیدار حاضر شده بود بیان کرد: وقتی یک روحانی که الگوی مردم است و در کسوت رئیس جمهوری به راحتی در مقابل یک خانمی با آن وضع پوشش قرار می‎گیرد و هیچ عکس العملی نسبت به این نوع پوشش وی نشان نمی‎دهد سیاست صحیحی نیست.

محققیان با بیان اینکه حضور در چنین جلساتی برای فردی که کسوت روحانی دارد درست نیست عنوان کرد: از نظر دینی این گونه عملکردها و حضور در چنین دیدارهایی که همراه با خنده دولتمردان ماست محکوم و مخالف آیات قرآن کریم است و ضرر دیدار یک شخص روحانی  با کفار و اجنبی خیلی بیشتر از یک فرد معمولی است، همچنان که این سوال نسبت به رئیس جمهور مطرح است که آیا امام زمان نسبت به یک طلبه و شخصیت روحانی که این طور با یک اجنبی آن هم با این وضع پوشش نامناسب به گفتگو بنشیند رضایت دارند؟

این استاد حوزه و دانشگاه  با ذکر اینکه رئیس جمهور و دولت با این گونه رفتارهای خود مردم را غصه‎دار کردند گفت: این نوع پوشش نخست وزیر انگلیس توهین به مقامات ایرانی است و این سوال مطرح است که در این دیدارها تاکنون چه منفعتی برای آنها حاصل شده است؟ و نتیجه این دیپلماسی منفعلانه و ضعیف که دائم دم کدخدا را می‎بیند آیا چیزی جز عدم لغو تحریم‎ها از سوی طرف مقابل و عزت قائل نشدن به پاسپورت ایرانی نیست.

وی با اشاره به تاکیدات امام خامنه‎ای در خصوص الزامات مذاکره با دشمن بیان داشت: از نظر دیپلماسی نشان می‎دهد که روش دولتمردان ما درست نیست چراکه اگر روش دولتمردان ما درست بود و شخص آقای روحانی و دولت او الزامات مذاکره با دشمن را به نحو کامل رعایت کرده بودند الان بایستی نتیجه‎ای از این مذاکرات حاصل می‎شد.
ارسال نظرات