مردم کردستان در اوایل پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی درگیر نبرد علیه رژیم بعثی عراق در جبهه خارجی و مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب در جبهه داخلی بودند.
کد خبر: ۸۷۵۰۴۹۵
|
۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اواخر شهریورماه هر سال تلخی آغاز یک جنگ نابرابر را در اذهان ملت تداعی می‌کند، که هشت سال علی‌الدوام توسط رژیم بعث عراق و با پشتیبانی دولت‌های غربی مدعی حقوق بشر و کشورهای مدعی اسلام منطقه، علیه کشوری که تازه از رنج حکومت ستمشاهی رهایی یافته بوده، تحمیل شد.

انقلاب اسلامی با پشتیبانی مردمی وفادار و رهبری با دارایت ممتاز در کسوت روحانیت در برابر این جنگ نابرابر خم به ابرو نیاورد، رهبری که رژیم 2 هزار 500 ساله را با آن ساز و برگ پرطمطراقش ریشه‌کن کرده بود و در این جنگ ملت ایران به پیروزی رسیدند.

امام راحل (ره) اگر چه تجاوز به خاک میهن اسلامی را در کام خود تلخ می‌یافت، اما روحیه پیامبرگونه‌اش، سخنان ساده و پرنغزش چنان شوری در دل جوانان مرز و بوم کشورمان آفرید که خود پشتیبانان رژیم بعث و طراحان نقشه‌های جنگی جهان متحیر مانده بودند.

جوانان که با داشتن آموزش‌های مقدماتی نظامی و یا اصلا آموزش ندیده، ارتش بعث و گارد ریاست جمهوری تا دندان مسلح عراق را که از ارتش‌های قدرتمند خاورمیانه بود، از پای درآورد.

قابل ذکر است، مظهر و سرچشمه رشادت‌ها و فداکاری جوانانی بودند که نه از آموزش‌های نوین نظامی در مدرسه‌های نظامی برخوردار بودند و نه فرماندهان آنها در کالج‌های پیشرفته نظامی تاکتیک‌‌های جنگ زمینی، کوهستان، دریایی و هوایی را از محضر اساتید فن آموخته بودند، اما روحیه شهادت‌طلبی و لبیک به ندای رهبرشان برای دفاع از آب و خاک وطنشان مربی و آموزگارشان بود و فرماندهان آنها از میان همین جوانان پرشور بودند.

ما مردم کردستان از نزدیک با روابط آنها آشنا بودیم هیچ وجه تمایز بین فرمانده و زیردستش نبود، پوشش همه لباس ساده بسیجی لبریز از عشق به معنویت و جنگ از جنوب تا شمال دامن زده بود.

کردستان هم از این تجاوز مصون نماند و در اثبات آن همین بس که استان کردستان 85 بار مورد حمله هوایی جنگنده‌های رژیم بعث قرار گرفت و بیش از 5 هزار نفر در این جنگ نابرابر به شهادت رسیدند.

مردم کردستان از همان اوان انقلاب با لبیک به ندای رهبرشان در به ثمر رساندن درخت انقلاب سهمیم بودند و با نثار جان جوانشان از خاک میهن اسلامی خویش دفاعی کردند که پیشمرگان مسلمان کرد شاهدی مثال‌زدنی بر اثبات این مدعاست آنگاه که دوشادوش دیگر رزمندگان برای دفع دشمن و شیطنت‌های آنها از خود مایه گذاشتند.

در واقع کردستان بیشتر و بیشتر از دیگر مناطق کشور حریم امن به دست آمده از انقلابش مورد هجمه و نقشه شیطانی دشمنان قرار گرفت.

هنوز انقلاب به اثبات نرسیده بود که استکبار به وسیله ایادی داخلی خود در قالب اقدامات تفرقه‌انگیزانه‌ گرایش‌های مذهبی وارداتی و شعارهای ملی‌گرایانه پوشالی و پذیرش ناآگاهانه و حداقلی این نسخ‌های پیچیده در میان اقلیتی ساده‌اندیش و سطحی‌نگر و جیره‌خوار منطقه، طعم تلخ جنگ را به کام مردم کردستان چشاند و پدران و مادران زیادی هنوز هم داغ فرزندانشان را بر دل دارند.

دشمنان اسلام سمت و سوی پیروزی انقلاب و پیش‌بینی تاثیرات آن در خاورمیانه و حرکت تدریجی آن را زود تشخیص دادند، الهام گرفتن جنبش‌های اسلامی و آزادی‌بخش غیراسلامی از انقلاب اسلامی، انقلابی که بزرگترین درس آن احیای دوباره ارزش‌های اسلامی، روحیه آزادی‌خواهی و استقلال‌بخش قاطبه ملل زیرسلطه نظام‌های خودکامه منطقه و تئوریسین بودن وجه اسلامی آن در میان کشورهای اسلامی منطقه خاری در چشم دشمنان نظام بوده و هست.

استکبار جهانی در کردستان و نواحی مختلف ایران اسلامی علاوه بر پشتیبانی از عراق برای تحمیل جنگ، در راستای ایجاد جنگ داخلی با ترفندهایی در قالب ملی و مذهبی حمایت‌های بسیاری را از معاندین این نظام اسلامی می‌کرد.

با این حال، جوانان برومند این سرزمین به تاسی از امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران توانستند با اتکا به خود و خدای خویش چنان شگفتی‌هایی رقم بزنند که نقشه دشمنان نقش برآب شود.

امروز نیز همان شیطنت‌های دشمنان و معاندین نظام وجود دارد و هر از گاهی این شیطنت‌ها در قالب‌های مختلف برای مردم نمایان می‌شود، شیطنت‌هایی که این‌بار نه در قالب جنگ سخت نظامی، بلکه در قالب هجمه نرم دنبال می‌شود.

استفاده از کانال‌های ماهواره‌ای، شبکه‌های اجتماعی، اینترنت و دیگر تکنولوژی‌های مدرن از رویکردهای دشمنان نظام و انقلاب برای سلطه بر ایران است و این را با گسترش تولیدات خلاف و مغایر با دین اسلام و اعتقاد مردم و پخش در شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌دهند.

هوشیاری و بصیرت‌افزایی مردم از نیازهای مقابله با جنگ نرم دشمن است و همه باید در این مسیر روشنگری کنند تا دیگران مسیر انحرافی را برای مردم، به‌خصوص قشر جوان و نوجوان انتخاب نکنند.

ارسال نظرات