مدیرکل زندان‌های کردستان از اعطای یک‌هزار و 24 فقره گواهینامه فنی و حرفه‌ای به مددجویان زندان‌های استان در نیمه اول امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۰۵۳۰
|
۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، اسحاق ابراهیمی در جلسه مرکز مراقبت بعد از خروج زندان‌های استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: در زندان‌های کردستان آن دسته از مددجویان که در کلاس‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کرده و دارای مهارت می‌شوند، در پایان هرکدام از دوره‌ها از آنان آزمون به عمل آمده و در صورت کسب حدنصاب لازم، از سوی اداره‌کل فنی و حرفه‌ای گواهینامه‌های معتبر بدون اشاره به نام زندان برای آنان صادر می‌شود.

وی حمایت همه جانبه مسئولان از زندانیان آزاد شده را لازم و ضروری دانست و اظهار داشت: مسئولان زندان مددجویان را در مدت زمان تحمل حبس با شرکت دادن آنان در کلاس‌های مختلف فنی و حرفه‌ای و عقیدتی، آنان را آماده حضوری سعادتمندانه در جامعه می نمایند اما متاسفانه پس از آزادی از زندان به دلیل خوردن برچسب زندان بر پیشانی آنان، مورد حمایت مردم و مسئولان قرار نگرفته و همین امر موجبات ارتکاب جرم را فراهم کرده و مجددا روانه زندان می‌شوند.

وی حمایت از زندانیان آزاد شده را کمک به گسترش امنیت و سلامت جامعه برشمرد و گفت: مراکز اصلاحی و تربیتی در استان تمام تلاش خود را دلسوزانه برای بازسازگاری اجتماعی زندانیان به مرحله اجرا گذاشته‌اند اما تا زمانی حمایت از زندانیان به درستی در جامعه فرهنگ‌سازی نشود نمی‌توان معضلی به نام «بازگشت مجدد به زندان» را در جامعه از بین برد.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان همچنین از اعطای وام خوداشتغالی به 11 زندانی آزاد شده در زندان‌های این استان خبر داد و گفت: یک میلیارد و 800 میلیون ریال وام خودشاتغالی به زندانیان زندان‌های استان کردستان که در مسیر اصلاح و تربیت بودند اعطا شده است.

وی با اشاره به اینکه آمارها حاکی از آن است که بیکاری به عنوان یکی از دلایل وقوع جرم از سوی افراد در جامعه مطرح است، افزود: متاسفانه علیرغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولان اما همچنان این معضل در جامعه خودنمایی می‌کند.

مدیرکل زندان‌های کردستان از برنامه‌ریزی زندان‌های این استان در راستای کمک به رفع معضل بیکاری در جامعه خبر داد و اعلام کرد: مددجویان زندان‌های کردستان در بدو ورود خود به مراکز اصلاحی و تربیتی، از سوی مسئولان زندان به حال خود رها گذاشته نمی‌شوند بلکه با برنامه‌ریزی دقیق و مدون، آنها را استعدادیابی کرده و ضمن شناسایی دقیق وضعیت روحی و جسمی، آنان را در راستای کسب مهارت در کارگاه‌های حرفه‌آموزی و اشتغالزایی مشغول به کار می‌کنند.

ابراهیمی به کلاس‌های آموزشی برای زندان اشاره کرد و یادآور شد: کلاس‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را که زندانیان در آنها دارای مهارت می‌شوند را براساس نیازهای روز است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تفاهم‌نامه‌هایی که میان اداره‌کل زندان‌های کردستان و دستگاه‌های مرتبط در امر حرفه‌آموزی افراد جامعه از جمله ادارات فنی و حرفه‌ای، صنایع‌دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و جهاد دانشگاهی منعقد شده است، مددجویان زندان‌های استان در بیش از 40 رشته فنی و حرفه‌ای تحت آموزش‌های لازم قرار گرفته‌اند.

ارسال نظرات