در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه رودان، رییس بنیاد شهید شهرستان، ایثارگران و جانبازان، زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان شاهد شهرستان رودان به صدا در آمد.
کد خبر: ۸۷۵۰۵۵۰
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از استان هرمزگان؛ در چهارمین روز از هفته دفاع مقدس و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با حضور مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه رودان، رییس بنیاد شهید شهرستان، ایثارگران و جانبازان، زنگ ایثار و مقاومت در دبیرستان شاهد شهرستان رودان به صدا در آمد.

حجت الاسلام عباس شمس مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه رودان در این مراسم ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادوخاطره شهدا، اظهار کرد: پیروزی رزمندگان در فتح خرمشهر، نقطه آغاز موفقیتهای کشور در جنگ تحمیلی بود و حماسه آزادسازی خرمشهر از وقایع دوران ۸سال دفاع مقدس بوده است. 

وی با بیان اینکه دانش آموزان رسالت عظیم پیمودن راه شهدا را به عهده دارند، افزود: شهدای دانش آموز از پشت همین میز و نیمکت های مدارس برای دفاع از نوامیس به مقابله با دشمنان به جبهه رفتند و خون عزیزشان را نثار نمودند و دراین جنگ نابرابر، ۳۴ هزار شهید دانش آموز خونشان را تقدیم این انقلاب و نظام کردند. 

شمس با اشاره به آیه شریفه” فلا تطع الکافرین و جاهدهم به جهادا کبیرا” ، ادامه داد: در معنی این آیه شریفه آمده است؛ پس تو هرگز از کافران فرمان مبر و در راه حق و عدالت و خشنودی خدای یکتا به وسیله این کتاب پرشکوه با آنان به جهاد بزرگ بپرداز و روشنگری کن.، علامه طبرسی در تفسیر مجمع البیان از این آیه شریفه می فرماید؛ بدترین و پرشکوهترین جهادها و تلاشها در پیشگاه خدا، جهاد علمی و فکری و فرهنگی است، جهاد کسانی است که با روشنگری خویش بافته ها و ساخته ها و شبهات بداندیشان و گمراهان را از اذهان و افکار می زدایند و مردم را با روح و جان دین خدا و هدف های بلند آن آشنا می کنند. 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه رودان گفتمان سازی سالم فکری، فرهنگی و رفتاری را جهاد کبیر دانست و خاطرنشان کرد: هدف از جهاد کبیر ایجاد فضای مناسب است تا انسان در چارچوب عقلانیت،روحانیت و فطرت سالم، بینش و نگرش درستی بدست آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات