رویترز: هواپیماهای آمریکایی با شهروندان آمریکایی می آیند!

آمریکا به هدف خود در صادرات هواپیما رسید/ ایران تکنسین فنی وارد خواهد کرد

نیویورک تایمز از ورود تعداد زیادی از آمریکایی ها به ایران به همراه هواپیماهای بوینگ خریداری شده توسط ایران ب برای تربیت تکنسین های امریکایی هواپیما خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۰۵۶۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، از زمان خرید آخرین هواپیمای بوئینگ از سوی ایران که در فرودگاه امام خمینی به زمین نشست زمان زیادی می‌گذرد. اخیرا وزارت خزانه‌داری این کشور با فروش 80 فروند هواپیمای بوئینگ و 17 فروند هواپیمای ایرباس به ایران موافقت کرده بود.  ایران در حال حاضر توافق خرید حدود 108 فروند هواپیما از بوئینگ و 118 فروند هواپیما از ایرباس فرانسه را با این دو شرکت به امضا رسانده‌ است.


نیویورک تایمز در گزارشی خبر از ورود تعداد زیادی مستشار فنی به ایران به همراه این هواپیماها داده است. با چراغ سبز ارائه شده از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به نظر می‌رسد پس از حدود 4 دهه تحریم‌های صنعت هوایی علیه ایران به پایان رسیده است اما این چراغ سبز و فروش تعداد زیادی هواپیما به ایران پایانی بر قطع روابط دو کشور به ایران و آمریکا در این زمینه است، چرا که به طور قطع بوئینگ باید یک دفتر در ایران ایجاد کند تا بتواند تکنسین‌هایی را برای تعمیرات و نگهداری هواپیماهای خود در ایران تربیت کند و به همین امر به ورود تعداد زیادی شهروند آمریکایی به ایران منجر خواهد شد. به نظر می‌رسد این کار دقیقا همان کاری بود که آمریکا در صدد آن بود.

نیویورک تایمز نوشته است اجرای این توافق نه تنها نشان دهنده در دستاورد نسبی دولت کنونی ایران در گرم کردن روابط با غرب بود بلکه به نزدیک شدن ایران و آمریکا و ورود شهروندان امریکایی که یکی از مهمترین اهداف اجرای این قرار است منجر خواهد شد.

ارسال نظرات