خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: این استان در هشت سال جنگ تحمیلی، یک هزار شهید دانش آموز را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.
کد خبر: ۸۷۵۰۵۹۲
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
قم یک هزار شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب کرده است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمیدرضا شیخ الاسلام روز شنبه در آیین نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس قم اظهار داشت: امروز هر چه داریم از حماسه آفرینی شهدا به ویژه شهدای دانش آموز است.

وی افزود: زنگ آغاز سال تحصیلی همزمان با هفته دفاع مقدس است، از این رو باید یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای منا و مدافعان حرم حضرت زینب(س) را گرامی بداریم.

وی در ادامه گفت: کشور نیاز به کار و تلاش دارد، از این رو باید دانش آموزان در راستای فراگیری علوم کاربردی و فنی و حرفه ای در جهت توسعه کشور فعالیت کنند.

شیخ الاسلام ادامه داد: مهر مقاومت، اقتصاد مقاومتی، آموزشی و ترویجی شعار امسال آغاز سال تحصیلی نامگذاری شده است تا دانش آموزان با تلاش بیشتر در راستای منویات رهبر معظم انقلاب قدم بردارند.

وی هم چنین با اشاره به این که دانش آموز قمی موفق به کسب رتبه سوم کنکور سراسری شده است گفت: در سه سال گذشته رتبه کنکور سراسری دانش آموزان استان قم 11 بود و طی دو سال گذشته به رتبه پنجم رسیدیم و امسال موفق به کسب رتبه سوم شدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش قم بیان داشت: کسب موفقیت ها به علت همکاری و تلاش اولیا و مربیان و توسعه خدمات آموزشی در مدارس استان قم است.

وی با اشاره به اینکه 15 هزار معلم در مدارس استان قم آموزش ارائه می کنند گفت: هشت هزار و 500 معلم بازنشسته داریم.

شیخ الاسلام به مسائل تربیتی در مدارس اشاره کرد و گفت: طی سه سال گذشته به دغدغه مسائل تربیتی پرداخته ایم و برهمین اساس شعار تربیتی را « نماز، قرآن و احترام به پدر و مادر» و« صداقت، تلاش و احترام به پدر و مادر و بزرگترها» انتخاب کردیم.

وی افزود: دانش آموزان باید برای دستیابی به عزت دنیا و آخرت به پدر و مادر خویش احترام بگذارند تا بتوانند در مسیر درست حرکت کنند و در جامعه تاثیر گذار باشند.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، طی آیینی همزمان با سراسر کشور با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسئولان کشوری و استانی در هنرستان دخترانه شهید صباری قم نواخته شد.

در سال تحصیلی 96-95 بیش از 230 هزار دانش آموز در یک هزار و 400 کد واحد آموزشی استان قم مشغول به تحصیل شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها