خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم:

جامعه به فرهنگ دفاع مقدس در قالب مصادیق عملی و عینی نیاز دارد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: امروز جامعه به فرهنگ دفاع مقدس در قالب مصادیق عملی و موضوعات عینی نیاز دارد، تمسک به روحیه جهادی، فرهنگ مقاومت و ایثار در واقع برطرف‌کننده مشکلات جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۸۷۵۰۶۰۲
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴
جامعه به فرهنگ دفاع مقدس در قالب مصادیق عملی و عینی نیاز دارد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، احمد حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این هفته یادآور جانفشانی‌ها و دلاورمردی‌های ملت ایران است، باید در نظر داشت زنده نگاه داشتن فرهنگ عاشورا نسخه حیات‌بخش نظام و جامعه اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم دوران هشت ساله دفاع مقدس از سوی ملت ایران خلق شد، این دوران امتداد نهضت عاشورا است و این افتخار همواره در تاریخ برای ملت ایران ثبت و ضبط می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه نمی‌توان از نقش و جایگاه رسانه‌ها در ثبت این افتخار برای انتقال به نسل امروز و آینده چشم‌پوشی کرد، گفت: رسانه‌ها، نویسندگان، عکاسان و فیلمبرداران توانستند حوادث فراموش ناشدنی دفاع مقدس را ثبت و ضبط کنند، استمرار، انتقال و حفظ فرهنگ دفاع مقدس مرهون زحمات و تلاش اصحاب رسانه است.

وی با اشاره به اخبار، وقایع و حوادث مربوط به فرهنگ جهاد، مقاومت و ایثار گفت: فرهنگ مقاومتی که در کشورها و امت اسلامی شکل گرفته و به افکار عمومی منعکس می‌شود، به دلیل زحمات خبرنگاران است، البته در کنار آنها سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این عرصه تلاش می‌کنند.

حسینی به هویت و ماهیت دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: دوران دفاع مقدس انحصاری نبوده و قابل مصادره شدن نیست، زیرا خلق این حماسه پرافتخار متأثر ازجانفشانی همه ملت ایران است بنابراین همه اقشار، گروه‌ها و احزاب و مذاهب در خلق این حماسه همیشه پرافتخار نقش‌آفرینی کردند.

وی خاطرنشان کرد: برخی اقشار تلاش و نقش‌آفرینی بیشتری داشتند، در نتیجه از پاداش بیشتری برخوردار می‌شوند، باید در نظر داشت دوران هشت ساله دفاع مقدس متعلق به همه ملت بزرگ ایران است و این افتخار برای ملت ایران ثبت و ضبط شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه امروز حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل کنونی و آینده رسالت و مسؤولیت همگانی است، گفت: نمی‌توانیم مسؤولیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، تبیین روحیه جهادی و مقاومت را منحصر به یک بخش، گروه و سازمان بدانیم، بلکه مسؤولیت همگانی است.

وی خاطرنشان کرد: تجلی فرهنگ غدیر و عاشورا در دوران دفاع مقدس پیام‌رسانی شد، امروز نیز باید پیام‌رسانی دفاع مقدس ادامه داشته باشد.

حسینی یادآور شد: امروز جامعه به فرهنگ دفاع مقدس در قالب مصادیق عملی و موضوعات عینی نیاز دارد، تمسک به روحیه جهادی، فرهنگ مقاومت و ایثار در واقع برطرف‌کننده مشکلات جامعه اسلامی است.
ارسال نظرات