خبرهای داغ:
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در هشت سال جنگ تحمیلی روحیه ولایت مداری و جهادی مردم، دشمنان اسلام را شکست داد و امروز دانش آموزان با داشتن این روحیه، راه شهدا را ادامه دهند.
کد خبر: ۸۷۵۰۶۱۰
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
دانش آموزان با روحیه ولایت مداری راه شهدا را ادامه دهند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری روز شنبه در آیین نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید مدارس قم افزود: اگر در عرصه دفاع مقدس تمام دنیا در مقابل کشور ایران بود و مردم توانستند با موفقیت به پیروزی دست یابند به خاطر پایبندی به ولایت مداری و روحیه جهادی بود که امروز باید سرلوحه دانش آموزان باشد.

وی ادامه داد: شهدای دانش آموز را نمی توان با سایر قشرها مقایسه کرد، چرا که این افراد با سن کم وارد جبهه های جنگ شدند و به دفاع از ارزش های اسلامی پرداختند از این رو باید با الگوگیری از این مردان دلاور، روحیه ایثارگری، خودباوری و اقتصاد باوری در جامعه تقویت شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: معنویت و پایبندی به ارزش ها در دفاع مقدس با یکدیگر پیوند خورده بود و با حاکمیت مدیریت جهادی و فرهنگ بسیجی به پیروزی دست یافتیم.

وی در ادامه با بیان این که امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد شتاب علمی در عرصه های ملی و بین المللی هستیم گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی راه های زیادی را برای جوانان کشورمان گشود، به گونه ای که توانسته اند مرزهای علمی را شکسته و دنیا را متحیر سازند.

ذوالنوری افزود: دنیا از حرکت های علمی به عنوان جهش علمی یاد می کند و در همین راستا جوانان کشورمان توانسته اند در مباحث نانو، سلول های بنیادی، شبیه سازی ژنتیکی، غنی سازی هسته ای و توان موشکی با کشورهای علمی و صنعتی دنیا به رقابت بپردازند.

وی بیان داشت: نسل جوان با شتاب علمی طی چندین سال اخیر تجربه هایی کسب کرده اند و توانسته اند زیرساخت های کشور را در حوزه های مختلف متحول کنند ضمن این که هنوز مسیر های نرفته ای وجود دارد که باید دانش آموزان با ارتقای توان علمی خویش به مسائل ورود پیدا کنند.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، طی آیینی همزمان با سراسر کشور با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسئولان کشوری و استانی در هنرستان دخترانه شهید صباری قم نواخته شد.

در سال تحصیلی 96-95 بیش از 230 هزار دانش آموز در یک هزار و 400 کد واحد آموزشی استان قم مشغول به تحصیل شدند.
ارسال نظرات