گزارش «بسیج» از ورژن جدید خودتحریمی توسط دولت کلید

پشت پرده خودتحریمی‌ها چیست؟/اجرای بی چون و چرای توافق‌های ذلیلانه در داخل کشور

پس از الصاق لکه ننگین خودتحریمی توسط اعتدالیون در جریان توافق با FATF بر پیشانی عزت ایران، بار دیگر و به بهانه خرید هواپیما، شاهد خودتحریمی هستیم اینبار خرید ایرباس و بوئینگ، پای نفوذ را به قلب عزت ملت باز کرد
کد خبر: ۸۷۵۰۶۱۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
سرویس سیاسی خبرگزاری بسیج - پس از الصاق لکه ننگین خودتحریمی توسط اعتدالیون در جریان توافق با FATF بر پیشانی عزت جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر  و به بهانه خرید هواپیما، شاهد خودتحریمی هستیم و اینبار ماجرای خرید ایرباس و بوئینگ، پای نفوذ را به قلب عزت ملت ایران باز کرده است و به نظر می رسد کلید حسن روحانی برای قفل کردن درهای عزت ایران صیقل داده شده است.

بر کسی پوشیده نیست که تحریم نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی مندرج در لیست SDN یا همان ممنوع المعامله برجام، به مبادلات بانکی داخل کشور که نهادهای مهمی چون وزارت دفاع، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، قرارگاه خاتم الانبیا(ص)، بانک انصار، بانک صادرات و بیش از 170 مورد دیگر را در برمی‌گیرد، اقدامی برنامه‌ریزی شده در جهت تحریم انقلاب از درون و بازی در زمین توطئه دشمن و ضربه از داخل بر پیکر نظام اسلامی است و جالب تر آنجاست که مقامات دولتی تمام قد از این طرح خفت باری که عزت و امنیت ملی را به مخاطره می اندازد، دفاع می کنند؛ البته وزیر محترم اقتصاد که امضا کننده این توافق است، پس از انتقادهای فراوان به این توافق، توپ را به زمین شورای عالی امنیت ملی انداخت و گفت: وقتی شورای عالی امنیت ملی یک مسئله ای را رسیدگی می کند، توکل به خدا!

تحریم ایران از درون، پروژه جدید استکبار؛ مجری خودتحریمی ها کیست؟

هماهنگی هدفمند FATF با لیست سیاه SDN آمریکا در اعمال تحریم‌های خارجی و خودتحریمی علیه نهادهای انقلاب موجودیت نظام اسلامی را نشانه گرفته است چنانکه برخی بانک‌های کشور در مسیر اجرای این توافق، تحریم افراد حقیقی یا حقوقی که ظالمانه مورد تحریم غرب قرار گرفته بودند را در اقدامی عجیب و قابل تامل تحریم کردند؛ در واقع بنفش ها متعهد شده‌ است که هر شخص حقیقی و حقوقی که در قطعنامه‌های سازمان ملل‌، در لیست تحریم قرار دارد، در ساز و کار مالی داخلی هم مورد تحریم قرار دهد و اموال او را مسدود کند.

شروط سفت و سخت آمریکا برای فروش هواپیما به ایران
روزهای گذشته برخی رسانه های غربی از اعطای مجوز برای صدور هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به ایران خبر دادند. سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده است برای استفاده ایران از این هواپیماها شرایط سفت و سختی تعیین شده است !

سخنگوي وزارت خزانه‌داري امريكا گفته است: ما به بوئينگ و ايرباس بنا بر سياست جديد، دو مجوز براي صادرات هواپيماهاي مسافربري خاص به ايران صادر كرديم. اين مجوزها شامل شرايط سفت و سختي است تا اطمينان يابيم از هواپيماها تنها براي مقاصد مسافربري استفاده خواهد شد و قابل فروش مجدد يا انتقال آن به يك واحد و شخصيت حقوقي موجود در ليست(سياه) نباشد.

سید یاسر جبرائیلی معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس در کانال تلگرامی خود نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا فروش بوئینگ و ایرباس به دولت آقای روحانی را مشروط به این کرده است که این هواپیماها به افراد و نهادهای ایرانی تحت تحریم آمریکا خدمات ندهند.

مقامات دولت یازدهم نیز که بابت این خرید عظیم جشن گرفته اند، چنین شرطی را پذیرفته اند. بر این اساس، اگر آمریکا به این نتیجه برسد که هواپیماها به استفاده وزارتخانه های اطلاعات، دفاع، ارشاد، صدا و سیما، سپاه و ۱۷۴ فرد و نهاد ایرانی دیگر تحت تحریم آمریکا رسیده است، در هر فرودگاهی امکان داشته باشد، اقدام به ضبط هواپیماها خواهد کرد.

فارغ از اینکه آمریکایی ها این امکان را دارند که با یک ادعای ساده و کاملا یک طرفه در این باره، اقدام به توقیف این هواپیماها نمایند، یک مصیبت عظیم در این ماجرا هویداست که باید بابت آن عزای عمومی اعلام کرد: جناب دکتر روحانی و دکتر ظریف و دکتر آخوندی، رسما پذیرفته اند که تحریم های آمریکا را در داخل ایران حتی برای استفاده از هواپیما اعمال کرده و به افراد و نهادهایی که آمریکا تحریم کرده، خدمات هوایی ندهند.

پیش از این، دولت آقای روحانی اقدام به اعمال تحریم های مالی آمریکا در داخل کشور کرده و FATF به عنوان مکانیسم راستی آزمایی اعمال این تحریم ها تعیین شده است.

قبل از امضای خسارت محض برجام، در موارد متعدد ایرلاین های خصوصی اقدام به خرید هواپیما کرده بودند بدون اینکه مجبور باشند به تحریم شدگان آمریکا در داخل ایران خدمات ندهند.

بر اساس اسنادی که رسانه های آمریکایی منتشر کرده اند، بوئینگ در ازای خرید هواپیماهایش توسط دولت آقای روحانی، در طول مذاکرات برای امضا شدن برجام پروژه لابی گری ویژه ای اجرا کرده بود. درباره اینکه آیا خرید از ایرباس نیز باج برجام بوده یا خیر، تاکنون سندی منتشر نشده است.

 در این میان، ابهام بزرگی وجود دارد که تیم همکار حسن روحانی که مجری بی چون و چرای توافق های ذلیلانه و خودتحریمی های حقیرانه است، با چه نیتی و برای رسیدن به چه اهدافی تن به این توافق هایی می دهد که عزت و امنیت ملی را تهدید می کند؟ اگر قرار بود که جمهوری اسلامی ایران نهادهای انقلاب مانند سپاه پاسداران، وزارت دفاع، قرارگاه خاتم الانبیا و ... را خود تحریم کند، چه لزومی بر توافق برجام و انجام یک جای همه تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران بود؟ 
ارسال نظرات
آخرین اخبار