تابستان سواحل مازندران جان بیش از 80 نفر را گرفت
پرونده طرح دریای مازندران با غرق یک نفر در سواحل بابلسر بسته شد و آمار غرقی ها در تعطیلات تابستانی به 80 نفر رسید.
کد خبر: ۸۷۵۰۶۶۲
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،در آستانه مهر مسافران دریا با بی مهری دریا مواجه شدند و ترافیک غرقی ها در دریای مازندران در یکی دوهفته پایانی مانده از تعطیلات تابستان به اوج خود رسید که با اعلام خبرگزاری ها در یک هفته اخیر 5 نفر در دریا غرق شدند و همچنین با اعلام باز بودن طرح دریا تا دوم مهرماه پرونده این طرح با طعمه شدن یک نفر دیگر در دریای بابلسر بسته شد و روی هم در روزهای آخر شهریور 6 نفر قربانی دریا شدند.

24شهریور مدیر کل امور اجتماعی با گردنی افراشته از کاهش 10 درصدی غریق در دریای مازندران با آمار 74 نفر غریق خبر داد و در یک روز مانده به پایان طرح دریا هم گفت ؛ غرقی های دریا به 80 نفر نرسید ، اما ظاهرا مسئولان برای آمار دادن عجله دارند.

در راند پایانی تعطیلات با قربانی شدن 6 نفر در دریای با ظاهری آرام و باطنی پرگرداب ،باید آقای مدیر کل هم در یادداشت آماری خود جان چند هموطن دیگر را هم اضافه کند.

دریای مازندران که در طول عمر انقلاب اسلامی به زعم اکثر صاحب نظران بی صاحب رها شده و از کمترین زیر ساخت های گردشگری دریایی برخوردار است ، هرساله شماری زیادی از هموطنان را در خود فرو می برد .

دریایی که از طرف خانواده های قربانیان ،دریای قاتل نام گرفته است، خود غرق در بی توجهی و بی مهری مسئولان است و همین امر سبب قربانی شدن مسافران و گردشگران در دریا می شود!

با توجه به آمار سال قبل غرقی ها در دریا که به 82 نفر رسیده بود، حال در 2 مهرماه امسال با جان باختن یک نفر دیگر ،  پرونده قربانیان دریا  در سه ماهه تعطیلات بالای 80 نفر غرقی بسته شد.

آیا امیدی است که این بار مسئولان با آمار تعداد جانباختگان مسافران دریای مازندران که تاکنون به بیش از 80 نفر رسیده است،تدبیری برای اوضاع نابسمان دریا کنند؟

و آیا ما هرسال باید شاهد غرق شدن مسافران و گردشگرانی باشیم که برای استفاده از دریا و رفع خستگی تا بخواهند تنی به آب بزنند، باید از جان خود هزینه کنند؟

براستی کدام ساحل و دریایی را در جهان می شناسید که در تعطیلات تابستانی بالای 80 تن جان خود را از دست بدهند؟

انتهای پیام/ع


ارسال نظرات
پر بیننده ها