گزارش «بسیج» از آئین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس/1

سردار نقدی: آمریکا در دوران دفاع مقدس به طور مستقیم با ایران وارد جنگ شد و شکست خورد/مسائل راهبردی جنگ نباید فراموش شود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکا یکی از کشورهایی است که در جنگ هشت ساله به طور مستقیم با ایران وارد جنگ شده و شکست خورده است و دیگر جرات جمله به ایران را ندارد.
کد خبر: ۸۷۵۰۸۷۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در آئین افتتاحیه هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس که عصر امروز (شنبه) در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت:هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای پرداختن به ابعاد دفاع مقدس است وهالی دست به قلم شهرهای کشور می توانند با نوشتن از خاطرات شهدای شهر خود و مفاهیم ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان، به رشد کمی و کیفی مکتوبات دفاع مقدس کمک کنند.

وی با بیان اینکه برای بهره‌مندی هر چه بیشتر نسلهای آینده از این گنج پایان ناپذیر باید حوادث و عزتمندی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را ثبت کرد تا قابل انتقال برای عمومی جامعه باشد، گفت: باید تا می توانیم خاطرات و تجربیات دفاع مقدس را از نسلی که تجربه جنگ را داشته است، ثبت و ضبط کنیم تا این آثار آن طور که شایسته است به زبان های مختلف ترجمه شود و در اختیار مردم ایران و جهان قرار بگیرد. 

سردار نقدی تاکید کرد: بعد کیفیت آثار دفاع مقدس هم یکی از مقولات مهم است و مجموعه آثار دفاع مقدس یکی از کیفی ترین و پرمخاطب ترین آثار حوزه نشر است.
 
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به آغاز به کار هفتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس گفت:این نمایشگاه به نسبت عظمت دفاع مقدس بسیار اندک است و به اندازه تمام شهدا، رزمندگان و اقشار دخیل در دفاع مقدس برای جامعه بشری حرف وجود دارد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه 47 عنوان کتاب مورد تقریظ مقام معظم رهبری حاکی از کیفیت بالای کتابهاست، گفت: باید به کیفیت کتابها در جنبه راهبردی بیش از پیش اهمیت داده شود.

سردار نقدی اضافه کرد: یکی از مسائلی که از دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده شده، مسائل راهبری جنگ است و همین موضوع باعث اشتباه بسیاری در داخل کشور شده است، مثلا اینکه می گویند به واسطه مذاکره با آمریکا، سایه جنگ از ایران برداشته شد، حرف اشتباهی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز داشت: آمریکا یکی از کشورهایی است که در جنگ هشت ساله به طور مستقیم با ایران وارد جنگ شده و شکست خورده است و دیگر جرات جمله به ایران را ندارد اما متاسفانه در این زمینه کتاب های کمتری نگارش شده و نیاز است که اسنادی در خصوص نقش داشتن آمریکا در دوران دفاع مقدس جمع آوری و گردآوری شود تا مردم با جنایت های شیطان بزرگ بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد: اگر امروز مدافعان حرم حضور دارند آن‌ها در جنگ با تکفیری‌ها و جبهه‌های نیابتی دفاع می‌کنند و اعلام می‌کنم که آمریکا جرأت جنگیدن با ایران را ندارد.

سردار نقدی تاکید کرد: من اعتقاد دارم که رزمنده آمریکایی که 50 میلیون دلار هزینه دفاع از جانش است، جرأت رو در رو شدن با انسان‌های شهادت‌طلب را نخواهد داشت و سربازان آمریکایی یک درصد از جسارت  سربازان رژیم بعث در دوران دفاع مقدس را ندارند.

رئیس سازمان بسیج مستضفعین با اشاره به اینکه تاکنون کتابی که در مورد نقش آمریکا در جنگ و استمرار آن باشد را ندیده‌ است، افزود:  آمریکا طراح جنگ علیه ایران بود و در آن زمان امام (ره) صریحا در نخستین پیام‌شان به این موضوع اشاره داشتند و خوشبختانه اکنون در نمایشگاه کتاب، کتابی در همین زمینه منتشر شده است که توصیه می‌کنم مخاطبان آن را مطالعه کنند و نیاز است که تعداد انتشار چنین کتاب هایی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: با توجه به سرمایه‌های عظیمی که دوران دفاع مقدس درون خود دارد، باید عجله کنیم و در این راستا جهاد نشر آثار دفاع مقدس را به راه بیاندازیم. ممکن است پرسیده شود که بودجه این کار از کجا تامین خواهد شد. باید بگویم به طور مثال هر سازمان یا نهاد می‌تواند پشتیبان چاپ چند کتاب شود و آن را به نام خودش منتشر کند. در این راستا استان‌های مختلف نیز می‌توانند نقش بسیار تاثیرگذاری داشته باشند.

سردار نقدی با بیان اینکه کارهایی که تاکنون در حوزه دفاع مقدس به نگارش درآمده است خوب و افتخارآمیز هستند اما در برابر عظمت آن دوران قطره‌ای از دریا خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در درون دوران دفاع مقدس مانند شهدا، عملیات‌ها، والدین شهدا، مقاومت شهرها نهفته است ما مطالب بسیاری داریم که باید بازگو شوند؛ بنابراین باید عنوان کنم روندی که در پیش گرفته‌ایم راضی‌کننده نیست؛ البته اگرچه ناشران خوبی در این حوزه فعالیت دارند، اما ما هنوز در ابتدای کار قرار داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: ایستادگی ملت ایران و تجربه‌ای که در مقاومت هشت سال دفاع مقدس به دست آورد، مهم‌ترین دستاورد و بزرگترین سرمایه ایران است که اکنون به آزادی‌خواهان جهان نیز تعلق دارد که اولین قدم نیز در راستای ثبت و ضبط این رشادت ها، چاپ کتاب و نگارش آن خواهد بود.


ارسال نظرات