خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج ناحیه دانشجویی قزوین:

در دفاع مقدس قدرت و یاری خداوند به وضوح قابل لمس بود

مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی استان قزوین اذعان کرد: اهمیت دفاع مقدس وابسته به همت والای مردم و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.
کد خبر: ۸۷۵۱۰۰۵
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳

حجت الاسلام علی مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج ناحیه دانشجویی استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، به مناسبت هفته دفاع مقدس و در خصوص اهمیت گرامیداشت این هفته اظهار کرد: اهمیت دفاع مقدس  وابسته به همت والای مردم و رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌باشد.

وی با بیان شاخصه‌های اصلی دفاع مقدس تبیین کرد: ایثار، ازخودگذشتگی، شهامت،ایستادگی و پایمردی از مهم‌ترین شاخصه‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس است.

این مسئول از رخ دادن جنگ تحمیلی در زمان نوپایی و استقلال نسبی انقلاب اسلامی به عنوان یک مشکل اساسی یاد کرد و گفت: جنگ تحمیلی با حمایت کشورهای مستکبر و قدرتمند در زمان نوپایی انقلاب اسلامی بر کشور ما تحمیل شد.

مصائبی اضافه کرد: با وجود حمایت‌های بسیار قدرتمندان از رژیم صدام، کشور عزیز و نوپای اسلامی با رهبری امام راحل و جان‌فشانی‌های رزمندگان در مقابل این جنگ ایستاد و اجازه نداد دشمن به آرزوهای خود برسد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی قزوین تشریح کرد: اهمیت جنگ و دفاع مقدس از آنجا مشخص می‌شود که علیرغم آن‌که ایران از حمایت کشورهای قدرتمند، سلاح‌های جنگی پیشرفته و سازماندهی قوی دستش خالی بود و نیروی سپاه و بسیج نوپا و تازه شکل گرفته بود توانست در مقابل دشمن بایستد.

وی با اشاره به آیات قرآن توکل به خدا را از مهم‌ترین عوامل پیروزی در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: قدرت ایمان، توکل به خداوند و توسل به اهل‌بیت نشان می‌دهد که با دست خالی و ایمان می‌توان در مقابل دشمن ایستاد و به پیروزی رسید. 

این مسئول خداوند را بهترین حامی و پشتیبان برای مسلمانان دانسته و خاطرنشان کرد: ما در دوران هشت سال دفاع مقدس به وضوح قدرت خداوند را دیدیم و با جان‌فشانی‌های مردم و حمایت خداوند توانستیم دشمن را از خاک خود بیرون برانیم.

مصائبی جنگ تحمیلی را جنگ جغرافیایی و اعتقادی دانست و افزود: رزمندگان اسلام با شعار "هیهات من‌الذله" که از عاشورا امام حسین(ع) گرفته بودند توانستند در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج دانشجویی قزوین با اشاره به پیام‌های دوران دفاع مقدس برای نسل‌های آینده تصریح کرد: جوانان باید بدانند که دشمن در هر نقابی که باشد باز هم دشمن بوده و در پی خدعه و تزویر ما می‌باشد و نباید فریب ظاهر آن‌ها را بخوریم.

وی ضمن اشاره به قدرت‌های پوشالی دشمن تبیین کرد: ما نباید از قدرت‌های پوشالی دشمن هراسی داشته باشیم و قدرت تچهیزاتی دشمن در مقابل ایمان و شجاعت ملت ایران، رزمندگان و امام ما بسیار ناچیز است.

این مسئول در خاتمه تاکید کرد: دفاع مقدس به ما این پیام را می‌دهد که در صحنه‌های جنگ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هرگز اعتمادمان را از دست نداده و متکی به بیرون نباشیم.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار