دبیر هماهنگی شورای مواد مخدر استانداری اردبیل گفت:

با حضور 22 دستگاه اجرایی نقشه راه 5 ساله پیشگیری از اعتیاد عملیاتی می‌شود

در سال 95 با حضور 22 دستگاه اجرایی شهرستان نقشه راه 5 ساله پیشگیری از اعتیاد عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۱۰۶۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹

به گزارش روابط عمومي بسيج ، شوای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مشگین‌شهر با حضور دبیر هماهنگی استانداری اردبیل در محل فرمانداری مشگین‌شهر برگزار شد.

در این جلسه ابراهیم امامی فرماندار مشگین‌شهر با تاکید بر ساماندهی امکلاک و پروژه‌های نیمه تمام که در مرکز شهرستان قرار گرفته گفت: متاسفانه چنین مراکزی به محل تجمع و مصرف معتادین تبدیل شده که می‌بایست در اسرع وقت وضعیت طرح یا پروژه مشخص شود تا از اجتماع معتادین در مرکز شهرستان جلوگیری شود.

وی همچنین بر توانمندسازی تنها کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان تاکید کرد و افزود: با تامین دستگاه بلوک‌زنی زمینه اشتغال برای معتادینی که در آستانه ترک اعتیاد قرار گرفته اند فراهم شده تا در زمینه اقتصادی نیز وارد عرصه شوند با انگیزه بیشتری نسبت به ترک اعتیاد گام بردارند.

وی افزود: در کنار کمپ، گرمخانه‌ای به همت شهرداری و شورای شهر و همچنین نیروی انتظامی احداث می‌شود تا بیمارانی که به اعتیاد دچار شده‌اند و بدون سرپناه هستند در یک مکان جمع شوند.

وی با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر در سطح شهرستان خاطر نشان کرد: به همت و تلاش اعضای شورای تامین شهرستان و عوامل نیروی انتظامی و مرزبانی در شش ماهه اول سال جاری بالغ بر 50 کیلو مواد مخدر در سطح شهرستان مشگین‌شهر و در راستای سیاست‌های کلان کشوری کشف شده است.

امامی افزود: منطقه پریخان که از عمده مراکز آلوده در سطح شهرستان است نیاز به ایجاد پاسگاه در این منطقه است تا از آسیب‌های اجتماعی و توزیع مواد مخدر جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی یکی از معضلات جدی در شهرستان است که در این خصوص لازم است صاحبان رسانه نیز وارد عرصه شده و با آگاه سازی آسیب‌های اجتماعی خانواده‌ها را در این راستا یاری کنند چرا که عدم آگاهی خانواده‌ها از آسیب‌های عمده مشکل جامعه است.

وی همچنین از آموزش و پرورش و دانشگاه‌های شهرستان خواستار به صورت جدی در این راستا وارد عرصه شده و با نشست‌ها و شیوه‌های مختلف جامعه را از آسیب‌های اجتماعی آگاه کنند.

وی خطاب به اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گفت: در آستانه ایام ماه محرم قرار گرفته‌ایم لازم است مداحان و روحانیون در سطح شهرستان در میان سخنان خود به این امر مهم نیز تاکید داشته باشند چرا که آسیب‌های اجتماعی تهدیدی برای مردم که پشتوانه نظام اسلامی است می‌باشد.

فرماندار مشگین‌شهر گفت: در طول 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد کشف و دستگیری توزیع کنندگان مواد مخدر بودیم اما این کشفیات روز بروز افزایش می‌یابد لذا باید با رویکرد جدید وارد عرصه شد و با حساسیت و شیوه‌های جدید در این راستا اقدام شود.

در این جلسه بهنام بهشتی دبیر هماهنگی شورای مواد مخدر استانداری اردبیل به تشریح نقشه راه پیشگری از اعتیاد در سال جاری پرداخت و گفت: این نقشه راه از سال 95 تا 99 با حضور 22 دستگاه اجرایی شهرستان طراحی و ترسیم شده است.

وی افزود: این نقشه برای جامعه هدف افرادی که اصلاً مواد مخدر مصرف نمی‌کنند، افرادی که گرایش به مصرف مواد مخدر دارند و افرادی که هنوز وابسته نشده‌اند طراحی که در در این راستا 22 دستگاه اجرایی شهرستان فعالیت می‌کند.

وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی و اجرا قدم به قدم برنامه‌ها به صورت اصولی و ساماندهی شده عنوان کرد و گفت: در صورتی که این طرح به صورت برنامه‌ریزی و اصولی پیش رود می‌توان نگرش‌ها را در جامعه تغییر داد.

در بخشی از این جلسه کارگروه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر عملکرد شش ماه خود را تشریح کردند.

ارسال نظرات