چهارمین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران، با حضور وزرای راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در محل شبستان اصلی مصلای بزرگ امام خمینی(ره)تهران آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۸۷۵۱۱۸۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران با هدف ترویج، ‌اشاعه و گسترش فرهنگ دریامحور، معرفی دستاوردهای علمی، پژوهشی و تکنولوژی صنعت دریایی ودریانوردی، معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در حوزه های دریایی ومشارکت درروند جهانی شدن با حضور وزرای راه و شهرسازی و صنعت معدن و تجارت و مسئولان ارگانهای دریایی کشور آغاز شد.


دراین نمایشگاه علاوه بر صدها شرکت داخلی، ده ها شرکت خارجی از ایتالیا، ‌عمان، آلمان، ژاپن، فرانسه، انگلستان، کره جنوبی، قزاقستان و چین جدیدترین تولیدات و خدمات خود را ارائه می‌کنند.

چهارمین نمایشگاه در زمینه کشتیرانی، حمل و نقل دریایی، صنایع کشتی سازی، صنایع فراساحل نفت و گاز، خدمات دریایی و بندری، ساخت، تجهیز و توسعه بنادر، امور نظامی و دفاعی، اقیانوس شناسی وهواشناسی، الکترونیک و مخابرات، حقوق دریایی، موسسات رده بندی، بیمه وموسسات اعتباری، نقشه برداری وهیدروگرافی و... است.

دراین نمایشگاه، جلسات چهره به چهره تجاری وهمچنین امضا موافقت نامه ها و تفاهمنامه های تجاری با حضور سفرا ورایزنان بازرگانی سفارتخانه های مستقر درایران برای توسعه همکاری های بین المللی در حوزه دریایی صورت می گیرد. 

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به همراه شرکت های تابعه خود در چهارمین نمایشگاه بین المللی دریایی حضور گسترده دارد. بازدیدکنندگان از غرفه این شرکت در این نمایشگاه استقبال چشمگیری داشتند. 


چهارمین نمایشگاه بین المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران تا پنجم مهرماه سال جاری از ساعت10 تا 18 در مصلای تهران برپاست. 

حمایت از صنایع داخلی در توسعه بنادر کشور

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی گفت : در بندر شهید رجایی 9 پیشنهاد از شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری برای توسعه و سرمایه‌گذاری داریم.

محمد سعیدنژاد در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی دریایی گفت: این رویداد هر سال در روز جهانی دریانوری و با هدف توسعه فرهنگ دریایی برگزار می‌شد اما تفاوت اساسی آن با سال‌های گذشته در ایران آن است که امسال این نمایشگاه در فضای جدیدی از شرایط سیاسی کشور در حال برگزاری است ، آن هم شرایط پسابرجام و لغو تحریم‌های ظالمانه است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های جامعه جهانی علیه ایران لطمه زیادی به اقتصاد کشور وارد کرد ، گفت:‌ باید به سرعت در فضای جدید شرایط را تغییر دهیم.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه خوشبختانه شرایط وضع بنادر در دوره پسابرجام عوض شده است گفت: دو حوزه در کشور بیشترین هدف تحریم‌ها بود. یکی حوزه هوایی و دیگری حوزه دریایی است.

سعیدنژاد گفت: قبل از ورود به بحث دریا موفقیت جدید در حوزه هوایی خدمت وزیر راه وشهرسازی و همچنین ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم. موفقیت جدید ایران در حوزه رفع تحریم‌های هوایی و تفاهمی که برغم میل کشورهای مخالف انجام شد بسیار قابل تقدیر است.

وی همچنین ادامه داد : دریا یکی از حوزه‌های ایجاد تحریم تا سال گذشته بود؛ هم خطوط کشتیرانی که برای دسترسی به بنادر در دنیا محدودیت داشتند و هم از لحاظ تامین تجهیزات و ورود خطوط کشتیرانی به بنادر جهان در تحریم بودیم، اما امروز که در خدمت شما هستیم اعلام می‌کنم که دیگر در دریاها هیچ محدودیتی وجود ندارد و تحریم‌ها به کلی از بین رفته‌اند.

وی توضیح داد:‌ در حال حاضر خطوط کشتیرانی ، شرکت نفتکش و باقی کشتی‌های ایرانی آزاد هستند تا براساس سیاست‌های محوری در آب‌های دنیا رفت‌و آمد داشته باشند.

سعیدنژاد گفت : در حال حاضر در حوزه بیمه و موسسات رده‌بندی هیچ محدودیتی وجود ندارد و خوشبختانه تحریم‌ها یک حسن هم داشت که باعث شد خودمان امکانات جدیدی ایجاد کنیم و داشته‌هایمان را تقویت نماییم و برهمین اساس امروز سیاست ما حمایت از داشته‌هایمان در دوره پسابرجام است.

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: از آنجا که سیاست ما حمایت از موسسات رده‌بندی ایجاد شده است، اعلام می‌کنیم شرط ورود شرکت‌ها و موسسات بزرگ رده‌بندی دنیا که وارد ایران می‌شوند همکاری با موسسات رده‌بندی ایرانی است.

وی ادامه داد: در زمینه تامین تجهیزات بندری کشور نیز براساس سیاست محوری که داریم همانند بحث حمایت از موسسات رده‌بندی، حمایت از صنایع داخلی را نیز در دستور کار داشته و هیچ خریدی انجام نخواهد شد مگراینکه موضوع انتقال تکنولوژی انجام شود.

سعیدنژاد این را هم گفت که خطوط مختلف کشتیرانی برای ورورد به ایران و گرفتن نوبت در رقابت هستند.

وی افزود: موضوع پیشنهاد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در بنادر از خطوط بزرگ کشتیرانی داریم و سیاست ما آن است که ضمن استقبال از پیشنهاد سرمایه‌گذاری‌های جدید این شرکت‌ها باید در کنار خطوط و شرکت‌های داخلی و با دفاع از سرمایه‌گذاری داخلی انجام شود.
خبرگزاری صدا و سیما
ارسال نظرات