خبرهای داغ:
مسئول فرهنگی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین:

در جنگ فهمیدیم باید روی پای خود بایستیم

مسئول فرهنگی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین اذعان کرد: ارزش‌هاي دفاع مقدس بخشي از ارزش‌هاي اجتماعي در جامعه اسلامي محسوب مي‌شوند که امروزه و با گذر زمان، اهمیت حفظ آن‌ها مسئله‌ای اجتماعی است.
کد خبر: ۸۷۵۱۱۹۱
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲

محمد کشاورز مسئول فرهنگی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، در خصوص ارزش‌های دفاع مقدس و اهمیت این هفته اظهار کرد: ارزش‌هاي دفاع مقدس بخشي از ارزش‌هاي اجتماعي در جامعه اسلامي محسوب مي‌شوند كه در مقطع زماني خاصي به عنوان ارزش مطرح شده و حال با گذشت زمان، اهميت حفظ آن‌ها مسئله‌اي اجتماعي است.

وی اضافه کرد: حفظ ارزش‌های دفاع مقدس مسئله‌ای است که باید با برخورد مناسب از سوي برنامه‌ريزان فرهنگي و شركت فعالانه در جريان «اشاعه فرهنگي» همراه شود.

این مسئول ضمن اشاره به بیانات امام راحل(ره) در خصوص دست‌آوردهای دفاع مقدس تصریح کرد: ما در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم و در جنگ توانستیم ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را بشکنیم.

مسئول فرهنگی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین محکم کردن ریشه‌های انقلاب اسلامی را از دیگر دست‌آوردهای دوران دفاع مقدس معرفی کرد و گفت: ما در جنگ حس برادری و وطن‌دوستی را در نهاد یکایک مردمانمان بارور کردیم.

کشاورز با بیان دست‌آوردهای متعدد و متنوع دوران دفاع مقدس در داخل کشور تشریح کرد: اعتماد به نفس و خودباوری، شکوفایی استعداد و خلاقیت نیروهای نظامی و مردمی، رشد باورهای دینی، تولد تفکر بسیجی، رشد فضایل اخلاقی و معنوی، تحول در صنایع دفاعی کشور، تزکیه و پالایش نیروهای ضد انقلاب به ویژه ستون پنجم از نظام اداری کشور و حضور داوطلبانه‌ مردم در جبهه‌ها از دستاوردهای دفاع مقدس در داخل کشور می‌باشد.

وی ضمن معرفی راهكارهاي موثر براي حفظ و ارتقاي ارزش‌هاي دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جلوگيري از كمرنگ شدن شدن اين ارزش‌ها و تبديل وضعيت از سطح ملي به گروهي، زمينه سازي براي اهميتيافتن اين ارزش‌ها از طريق تبيين مباني عقلاني و اعتقادي آن‌ها، باورپذيركردن ارزش‌ها براي مخاطبان،
بازآفريني فرهنگي ارزش‌هاي دفاع مقدس با معرفي نمادها و قهرمانان اين عرصه و اعطاي نقش ها و مسئوليت هاي فرهنگي به ايثارگران از موثرترین راهکارها می‌باشد.

این مسئول مهار فرهنگ سرمایه‌داری و رفاه‌طلبی و ترویج فرهنگ زهد و ساده‌زیستی را از مهم‌ترین تجارب فرهنگی دوران دفاع مقدس دانسته و تاکید کرد: بستر فرهنگی مبارزه با دشمن بر اساس تعالیم اسلام، زهد و قناعت و ساده‌زیستی است و دوران دفاع مقدس بستری مناسب برای ترویج این فرهنگ در جامعه بود.

کشاورز امام راحل(ره) را نسبت به نفوذ تفکر سرمایه‌داری در بدنه‌ نظام و دفاع مقدس بسیار حساس دانسته و ضمن بیان تعبیری زیبا از ایشان یادآور شد: "آنان که رفاه‌طلبی با مبارزه را قابل جمع می‌دانند، آب در هاون می‌کوبند و با الفبای مبارزه بیگانه‌اند."

مسئول فرهنگی سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین در خاتمه دنیاخواهی سرمایه‌داران و مدیران رفاه طلب را مانع سازندگی کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه بعد از دفاع مقدس این فرهنگ زیبا که می‌توانست بستر سازندگی کشور باشد، مورد آماج دنیاخواهی سرمایه‌داران و مدیران رفاه‌طلب قرار گرفت و اکنون کمتر اثری از آن در میان برخی مسئولان باقی مانده‌است.

1102/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها