فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تقویت اعتماد به نفس و خودباوری را از برکات دوران دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس بر روی فرهنگ و اقتصاد کشور اثرگذار بود از این‌رو می‌بایست از ابعاد فرهنگی و اقتصادی آن دوران در شرایط امروزی نیز الگو بگیریم.
کد خبر: ۸۷۵۱۲۶۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
پاسدار محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج؛ با اشاره به بُعد فرهنگی دوران دفاع مقدس و لزوم بهرره‌گیری از آن در شرایط کنونی گفت: یکی از ابعاد فرهنگی دفاع مقدس توکل و اعتماد بر خدا و ناامیدی از غیر او بود.

وی افزود: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس از یک سوء فتح پیروزی را تنها از خدا می‌دانستند و از سوی دیگر به نصرت خدا اعتقاد راسخ داشتند؛ از این رو به توان و تجهیزات خود تنها به چشم وسیله نگاه می‌کردند و حقیقتا به نصرت خداوند اطمینان کافی داشتند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: یکی دیگر از بارزترین مشخصات فرهنگ دفاع مقدس الگوی مدیریتی رزمندگان بود؛ الگویی که می‌توان آن را مدیریت جهادی نامید چراکه در مدیریت غیرجهادی اصالت با ریاست است ولی در مدیریت جهادی اصالت با مسئولیت است.

پاسدار رضایی خاطرنشان کرد: در مدیریت غیرجهادی مردم تنها شنونده و بیننده هستند، فقط در انتخابات شرکت می‌کنند اما در مدیریت جهادی مردم در همه امور مشارکت دارند؛ در مدیریت غیرجهادی اصالت با امکانات است ولی در مدیریت جهادی اصالت بر تصمیم است و مردم متکی به عزم جمعی هستند .

وی افزود: یکی دیگر از جلوه‌های بارز فرهنگ دفاع مقدس اعتقاد به ولایت معصومین(ع) و اطاعت از ولی‌فقیه بود، به همین دلیل بیشتر لشگرها، تیپ‌ها و گردان‌ها این افتخار را داشتند که نام و نشانی از اهل بیت معصومین(ع) داشته باشند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت اراک تصریح کرد: رزمندگان تمام فعالیت خود را حول محور ولی‌فقیه می‌دیدند و همین واقعیت قدرت و وحدتی تولید می‌کرد که توانایی مقابله با صدام و همه حامیان غربی او را داشت .

پاسدار رضایی دفاع مقدس را مولد فرهنگ و تفکر بسیج دانست و افزود:‌ روحیه و تفکر بسیجی دستاوردهای فراوانی را برای کشور به ارمغان آورد از جمله ایثار، فداکاری، بصیرت و بیداری مؤلفه‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس و به واسطه این تفکر ایجاد شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از برکات مهم دفاع مقدس، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری بود؛ اینکه در کوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که باید خود را باور کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات