در قالب جشنواره سرباز و به مناسبت هفته دفاع مقدس از 46 نفر از سربازان ساعی انتظامی استان کردستان و خانواده‌های آنان تقدیر شد.
کد خبر: ۸۷۵۱۳۲۸
|
۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عباس مسعودی معاون هماهنگ کننده انتظامی کردستان در جشنواره سرباز که صبح امروز در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: انتظامی استان در طول سال برنامه‌های متعددی برای سربازان وظیفه اجرا می‌کند.

وی از برگزاری جشنواره سرباز به عنوان حرکتی در راستای تقدیر از تلاش‌های سربازان نام برد و خاطرنشان کرد: این برنامه هر ساله در سطح شهرستان‌های استان و به صورت گسترده در مرکز استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، صبح امروز برنامه ویژه دیگری در قالب صبحگاه برای سربازان برگزار شد که مسوولیت تمام بخش‌های آن را خود سربازان بود.

معاون هماهنگ کننده انتظامی کردستان از مرخصی 48 ساعت به تمام سربازان به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: 53 نفر از سربازان نیز با اهدای لوح و کارت هدیه مورد تقدیر قرار گرفتند.

مسعودی خاطرنشان کرد: در قالب برنامه جشنواره سرباز از 46 نفر از سربازان ساعی انتظامی استان و خانواده‌های آنان تقدیر می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و کلاس‌های عقیدتی در طول مدت زمان خدمت به صورت مستمر برای سربازان برگزار می‌شود که نقش مهمی در ارتقای توان دینی آنها دارد.

معاون هماهنگ کننده انتظامی کردستان از برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف، الکترونیک، مکانیکی و غیره برای سربازان در طول مدت زمان خدمت در سطح پادگان‌ها و یگان‌های مختلف خبر داد و اظهار داشت: این برنامه در راستای ارتقای سطح توانایی حرفه‌ای سربازان و ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال‌زایی آنها بعد از اتمام دوران سربازی انجام می‌گیرد.

به گفته مسعودی، درصد قابل توجهی از سربازانی که زیرپوشش این آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند بعد از اتمام سربازی در زمینه‌ای که آموزش دیده و ماهر شده‌اند برای خود اشتغال‌زایی می‌کنند.

وی با بیان اینکه سربازان برای نیروهای مسلح به ویژه انتظامی استان از اهمیت بالایی برخوردار هستند، تصریح کرد: سربازها در واقع امانتی هستند که برای نیروهای مسلح اهمیت داشته و براساس سطح تحصیلات و توانایی‌های تخصصی و علمی خود در بخش‌های مختلف به کارگیری می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه یک سوم از مجموعه انتظامی در استان را سربازها وظیفه تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: نقش سربازان در راستای دفاع از تمامیت ارضی و حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی در طول پیروزی انقلاب، هشت سال جنگ تحمیلی و بعد از آن بسیار تعیین کننده بوده است.

به گفته مسعودی، به منظور ایجاد بستر برای آسایش هرچه بیشتر زیرمجموعه در حال حاضر تمام سربازان متاهل بومی در خود استان بکارگیری می‌شوند که بیش از 40 درصد از مجموع کل سربازان موجود را شامل می‌شود.

ارسال نظرات