فرمانده سپاه کردستان گفت: دفاع مقدس در کردستان از روزهای اول انقلاب شروع شد، با شروع جنگ ادامه یافت و امروز نیز در این استان استمرار دارد و ادامه این دفاع، تامین معیشت پایدار مردم در کنار امنیت پایدار حاکم بر استان است.
کد خبر: ۸۷۵۱۳۵۳
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمدحسین رجبی شنبه شب در برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس که به همت سازمان بسیج کارمندان در محل استانداری و با حضور کارمندان بسیجی و ایثارگر ادارات و دستگاه‌های دولتی برگزار شد، با تبریک هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: اگر از خودگذشتگی، وفاداری و پایمردی شهدا و رزمندگان نبود، اکنون چنین مراسمی برپا نمی‌شد.

به گفته فرمانده سپاه کردستان، ما مدیون شهدا هستیم و افتخارمان این است که آرمان، رزم و فداکاری آنها را فراموش نخواهیم کرد و به عظمت کارشان هم افتخار می کنیم.

وی یادآوری کرد: در کشور معمولا آغاز هفته دفاع مقدس از روز اول تجاوز رژیم بعث عراق است اما در کردستان دفاع مقدس از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی شروع شد که با شروع جنگ تحمیلی ادامه پیدا کرد و این دفاع، امروز نیز همچنان در کردستان ادامه دارد.

سردار رجبی دفاع کنونی در کردستان را ادامه دفاع در جنگ هشت ساله عنوان کرد و گفت: عظمت دفاع در کردستان در این است، که مردم خستگی‌ناپذیر این استان آماده هستند تا اقدامات لازم را در دفاع از ارزش‌ها و امنیت پایدار انجام دهند.

وی با یادآوری شهادت تعدادی از پاسداران انقلاب اسلامی استان، در راستای حراست از مرزهای کشور و امنیت پایدار استان، گفت: ما امسال برای حفاظت از امنیت پایدار استان از فرزندان خوب کردستان شهید دادیم و این مجاهدت‌ها از جنس مجاهدت‌های دوران دفاع مقدس است و ما میثاق بسته‌ایم که این مجاهدت در راه خدا را ادامه دهیم.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان افزود: دفاع مقدس در استان کردستان به یک نقطه‌ای از اطمینان رسیده است که با هم‌افزایی توان نیروهای مرزبانی، ارتش، انتظامی و سپاه و بسیج و همگرایی و احساس مسؤولیت، مردم یک امنیت پایدار در استان را شاهد هستند و در آینده نیز شاهد خواهند بود و هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: این مطلب بیانگر این نیست که در کردستان تهدید نداشته باشیم، بلکه تهدیدات متنوعی وجود دارد که مقابله با آنها نیازمند هوشیاری و بصیرت‌افزایی و اقدامات انقلابی است، اقداماتی مانند عملیات امسال که در یک اقدام قاطع در برابر ایادی دشمنان اسلام که با ورود به منطقه قصد ناامنی داشتند، چنان ضربه‌ای خوردند که چیزی جز بی‌آبرویی، بدنامی برای خود و کندی توسعه در کردستان را به بار نیاوردند.

سردار رجبی عنوان کرد: تهدیدات کنونی ما همه‌اش نظامی نیست، بلکه تهدیدات دیگری متوجه منطقه کردستان است که باید هوشیار باشیم و به موقع عمل کنیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس خطاب به کارمندان و مسؤولان ادارات در این مراسم، گفت: شماها که افتخار خدمتگزاری به ملت را دارید، همه باید بدانند که امروز ضمن ضرورت دشمن‌شناسی و هوشیاری لازم، باید در امتداد دفاع مقدس و با همان آهنگ مجاهدت در راه اسلام، در کنار امنیت پایدار، برای تامین معیشت پایدار مردم کردستان تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی در دوران دفاع مقدس با امکانات محدود و در جبهه‌ای به گستردگی 50 کشور در قالب رژیم بعث موفق شدیم، امروز هم می‌شود معیشت پایدار را برای مردم استان تامین کرد و این شدنی است.

سردار رجبی همچنین افزود: با وجود اقداماتی که در حوزه توسعه استان کردستان شده است، اما بازهم مشکلاتی در این حوزه وجود دارد و با تنگناهایی مواجه هستیم اما مردم کردستان به دلیل وفاداری که به نظام و رهبری دارند، با روحیه جهادی و انقلابی در پشتیبانی از نظام حضور دارند که مشارکت 60 درصدی مردم کردستان در انتخابات اخیر مجلس، مصداق و گواه این مدعاست.

وی تصریح کرد: این مشارکت خوب مردم در حالی بود که رسانه‌های ضدانقلاب به ازای هر ساعت مردم کردستان، 30 ساعت برنامه سیاه‌نمایی برای رویگردانی مردم از انقلاب داشتند و این را هم در نظر داشته باشیم که ایادی وابسته به دشمنان در دشمنی با نظام و ملت، یک لحظه غفلت نمی‌کنند.

فرمانده سپاه کردستان تاکید کرد: با این وجود، باید همه دست به دست هم بدهیم و کاری را به شایستگی مردمان این استان و در تراز انقلاب اسلامی انجام دهیم که مقدمه آن تکریم مردم در ادارات و دستگاه‌ها است.

سردار رجبی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات سپاه در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و با یادآوری برپایی 23 بیمارستان صحرایی از سال 88 در کردستان، گفت: باید خدمات بهداشت و درمان در مناطق بگونه‌ای باشد که مراجعه به این بیمارستان‌ها در کمترین حد باشد.

وی یادآوری کرد: وقتی که همزمان با برپایی این بیمارستان‌ها، افراد زیادی با آمار خیلی بالا مراجعه می‌کنند، بیانگر این است که وسعت و دامنه خدمات در این مناطق کم است.

ارسال نظرات