خبرهای داغ:
معاون دفتر تبلیغات اسلامی:

نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در قم برگزار می‌شود

معاون دفتر تبلیغات اسلامی گفت: نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم هشتم مهر با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی در قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۵۱۳۸۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم در قم برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد در نشست رسانه‌ای کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم که صبح امروز در سالن کنفرانس همایش‌های غدیر قم برگزار شد، با بیان اینکه این کنگره نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم است که روز هشتم مهر در مدرسه امام موسی کاظم (ع) در قم برگزار می‌شود، اظهار داشت: این کنگره گرامیداشت و سر فرود آوردن در مقابل کسانی است که برای دفاع از شرف و انسانیت، مرز و ملیت نشناختند و به دنبال آرامش بشریت بودند.

معاون دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در حال حاضر 27 طلبه و روحانی جزء شهدای روحانی مدافع حرم هستند، همان‌طور 4600 نفر از شهدای دوران دفاع مقدس شهید روحانی بودند این تعداد روحانی شهید مدافع حرم نیز رقم قابل‌توجهی است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره گفت: بازخوانی اندیشه‌های جهادی و زندگی نورانی این شهیدان و مطالعه، ارتباط و الگو‌گیری وصایای شهدای روحانی مدافع حرم، جزء اهداف برگزاری این کنگره است. همچنین هدف سوم تکریم، احترام و تجلیل از خانواده‌های شهدای مدافع حرم است.

دبیر ستاد کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم افزود: گرچه این کنگره در دفتر تبلیغات پیگیری می‌شود اما کنگره اختصاص به یک‌نهاد خاص ندارد و مراکز حوزوی متعددی من‌جمله مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در برگزاری این کنگره نقش دارند که دبیری کنگره به عهده دفتر تبلیغات اسلامی است.

روستا آزاد بیان کرد: بُعد بین‌المللی کنگره مهم است گرچه نخستین کنگره است اما آخرین کنگره نخواهد بود تعدادی از این شهدا از ایران اعزام‌شده‌اند اما تعدادی نیز از عراق و حوزه نجف اعزام شده‌اند و در حال حاضر 70 نفر از شهدای مدافع حرم از حوزه نجف اعزام‌شده‌اند امید است کنگره‌ای برای بزرگداشت این عزیزان برگزار شود.

وی با اشاره به عنایت خاص مراجع عظام تقلید در برگزاری این کنگره گفت: سخنران اصلی این کنگره آیت‌الله مکارم شیرازی است همچنین ویژه‌نامه‌ای تهیه‌شده که اطلاعات شهدای روحانی مدافع حرم در آن آمده است، پیام‌هایی از برخی از مراجع ازجمله آیت‌الله سبحانی به این کنگره رسیده که در ویژه‌نامه چاپ خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به پخش زنده کنگره از رادیو معارف و شبکه قم بیان کرد: یکی از اهداف اصلی تکریم و تجلیل از خانواده‌های شهدا است که از تک‌تک خانواده‌ها با اهداء لوح و اهداء هدایا تکریم خواهد شد همچنین مراسم غبارروبی حرم مطهر حضرت معصومه (س) خواهیم داشت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار