خبرهای داغ:
سردار ربانی گفت:ما در منطقه توانستیم پرده تزویر و نفاق را از چهره آل سعود جنایتکار که خود را خادم الحرمین می‌نامیدند کنار بزنیم و ارتش های قابل اطمینان و متحد در جبهه مقاومت برای دفاع از کشور های اسلامی شکل دهیم.
کد خبر: ۸۷۵۱۴۳۲
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، سرتیپ مهدی ربانی معاون عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح کشور در حاشیه مراسم یاد یاران و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس که در سرای سعدالسلطنه برگزار شدريا، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، قزوین را از شهرهای پیشگام در تمام عرصه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: مردم این شهر جوانان برومند و شجاع دارد و  سردارانی همچون شهید بابایی، شهید لشگری و ابوترابی را تقدیم این نظام بر آمده از خون شهدا کرده است.

وی بیان کرد: در این هفته یکبار دیگر خاطرات هشت سال دفاع مقدس، جانفشانی‌ها، ایثارها، فداکاری‌ها، صلابت‌ها، تمام بزرگواری ملت ایران، اقتدار نظام، قدرت ولایت و اقبال ولایت فقیه را نظاره‌گر هستیم.

ربانی اذعان کرد: پس از تثبیت انقلاب اسلامی حربه های دشمنان از حالت نرم افزاری خارج به حالت سخت افزاری روی آوردند.

 به فرماندهان ارتش بعث القا کرده بودند که خوزستان را 48 ساعته و ایران را طی یک هفته خواهند گرفت. 

این مسئول توضیح داد: برای اینکار قائله هایی مانند منافقین و کردستان و برخی از استانها در جهت حفظ  منافع خوانین علیه انقلاب اسلامی اقدام کردند و صدام را تا بن دندان مسلح و برای ساقط ساختن انقلاب نوپای ما تحریک کردند و او را آماده حممله به ایران نمود وبه فرماندهانشان القا کرده بودند که خوزستان را 48 ساعته و ایران را یک هفته ای خواهند گرفت، تنها چیزی را که محاسبه نکرده بودند قدرت رهبری در بسیج مردم برای دفاع بود.

وی افزود: ارتش ما به خاطر تغییر رسته ها و بومی سازی محل خدمت ارتشیان از کار ایی لازم برای دفاع برخوردار نبود و بعد از آن فرمانده کل قوا بنی‌صدر بود که علیرغم داشتن تجهیزات کافی اجازه استفاده ارتش برای حمله و دفاع  از این تجهیزات داده نمی‌شد.

ربانی تصریح کرد: این روند تا اخراج عراقی ها از سرزمین های ایران ادامه داشت، با احساس شکست و سقوط، صدام دامنه نا امنی ها را در جنگ گسترش و به حملات موشکی به شهر ها، استفاده ازسلاح های ممنوعه شیمیایی و ساقط ساختن هواپیمای مسافربری روی آورد

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ابراز کرد: هشت سال دفاع مقدس نقطه عظمت و اوج ایثار ملت بزرگ ایران بود، در تاریخ اسلام کم سراغ داریم ملتی با این قدرت، شهامت، صلابت و انسجام هشت سال دفاع مقدس را جز تکیه به خداوند متعال و توانمندی‌های خود پشت سر گذاشته باشند و در نهایت با پذیرش قظعنامه  598 که دلایل مختلفی داشت ایران توانست سرافراز بیرون بیاید.

دفاع مقدس هشت ساله درخشان‌ترین دوره دفاع از تمامیت ارضی و عزت مردم مسلمان این در طول 200 سال اخیر است.

ربانی مطرح کرد: بهترین نخبه‌های کشور در جنگ و هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند که اگر هر کدام از آن‌ها بودند امروز سرمایه‌های عظیمی برای نظام و انقلاب به شمار می‌آمدند.

وی بیان کرد: امنیت و آرامش کشور به برکت هشت سال دفاع مقدس رزمندگان سلحشور، شهدا، جانبازان و آزادگان سرافراز حاصل شده است.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با تأکید بر بازخوانی ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: اینکه ایران اسلامی اکنون از قدرت دفاعی و نظامی قوی برخوردار است که دشمن را در صورت ایجاد نبرد و جنگ به طور مسلم غافلگیر می‌کند، مرهون تجربه‌های دفاع مقدس است.

ربانی یادآور شد: هشت سال دفاع مقدس حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله‌های بلند رشادت و شهادت را درنوردید و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

وی به پشتیبانی استکبار جهانی از صدام و رژیم بعث خاطرنشان کرد: دفاع مقدس هشت ساله در مقابل دشمن بعثی تا دندان مسلح، درخشان‌ترین دوره دفاع از تمامیت ارضی و عزت مردم مسلمان این مرز و بوم، در طول 200 سال اخیر است.

برای اولین بار است ارتش واحد کشور های اسلامی خط مقاومت در برابر استکبار و صهیونیست مقاوم ایستادند

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: در این جنگ نابرابر، صدام با پشتوانه قدرت‌های جهانی غربی و شرقی و همچنین کشورهای عرب منطقه، به کشور اسلامی ایران حمله‌ور شد و بر اساس شرایط داخلی کشور و قدرت نظامی عراق و هم در سایه حمایت‌های بی‌دریغ نظامی کشورهای غرب و شرق و حمایت‌های مالی کشورهای عرب منطقه از نظام بعثی، تمام تحلیل‌ها خبر از پیروزی قطعی ارتش بعثی در زمانی کوتاه می‌داد.

ربانی به ایجاد توطئه‌هایی نظیر فتنه سال 88 بر ملت ایران اشاره و تشریح کرد: آمریکای جنایتکار در فتنه 88 می‌خواست این نظام را به قول خود ساقط کند اما با رهبری داهیانه امام خامنه‌ای و بصیرت مثال‌زدنی ملت ایران تیر آن‌ها به سنگ خورد.

وی یادآور شد:  امروز ما  مفتخریم که دارای نیروهای  قابل اعتماد  در منطقه هستیم و در عراق و سوریه و یمن با الگو برداری از این بسیج مردمی در ایران  در بدنه  دولت ها و ملت هایشان  پذیرفته شدند و زمانی ما در یمن 2000تا3000نیرو داشتیم اما امروز با الگو پذیری از انقلاب اسلامی به 100000نفر رسیده است  و برای اولین بار است ارتش واحد کشور های اسلامی خط مقاومت در برابر استکبار و صهیونیست مقاوم ایستاده‌اند.

ربانی اذعان کرد: از دیگر اهداف حضور ما در منطقه حفظ اتحاد و انسجام بین کشور های مسلمان بود که امروز در کوبانی کرد، عرب، ترکمن، شیعه، سنی و مسیحی با اتحاد  در برابر هجوم تروریست ها ایستاده‌اند و این دستاورد عظیمی است.

معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح افزود: امروز رمز موفقیت ملت ایران گوش فرا دادن به فرامین ولی فقیه است و ما باید حافظان خون شهدا باشیم و راه آنان را ادامه دهیم.

امروز ما توانستیم در منطقه پرده از چهره واقعی آل سعود کنار بزنیم  و دست ناپاک این خادم الحرمین که جایگاهی برای خود در میان ملت ها کسب کرده بودند کنار بزنیم و این دستاورد بزرگ ما در منطقه می‌باشد.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها