خبرهای داغ:
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه مراجع عظام تقلید مشوق اصلی برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم بودند، گفت: این کنگره روز پنجشنبه هشتم مهرماه با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله اعرافی و یکی از فرماندهای لشکری در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۵۱۴۴۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
نخستین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم برگزار می شود/ اعزام ده هزار مبلغ از سوی دفتر تبلیغات اسلامی در دهه محرم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد در نشست خبری با خبرنگاران پیرامون برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم که در سالن کنفرانس دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: این کنگره، تعظیم در برابر شهدایی است که دنیایی از غیرت، شهامت و بزرگی هستند و در عین حال غریب و مظلوم بودند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم افزود: شهدای مدافع حرم برای دفاع از انسانیت و شرف؛ مرز و ملیت نشناخته و پروانه وار سوختند تا بشریت در آرامش باشد.
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد تصریح کرد: امروز تمام دنیا متوجه شده اند که خون این شهدا نه تنها تشیع و حرم اهل بیت(ع)؛ بلکه کشورهای اروپایی و آمریکایی را نیز مدیون خود کرده اند و همه به این واقعیت اغراق دارند.

وی با بیان اینکه مراجع عظام تقلید مشوق اصلی برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم بودند، اظهار داشت: این کنگره روز پنجشنبه هشتم مهرماه از ساعت 8:30 صبح با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله اعرافی و یکی از فرماندهای لشکری در سالن همایش رسول اکرم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار خواهد شد.

*اهداف برگزاری نخستین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم
وی در ادامه به اهداف برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم اشاره داشت و گفت: "آشنایی هرچه بیشتر مردم و حوزویان با روحانیون شهید مدافع حرم"، "بازخوانی اندیشه های جهادی و زندگانی نورانی شهیدان"،
"مطالعه و الگوگیری از وصایای ارزشمند و حرکت آفرین شهدای مدافع روحانی" و "تکریم و تجلیل از خانواده های معظم شهدای روحانی مدافع حرم" از مهم ترین اهداف این کنگره است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه شاید کمتر کسی اطلاع داشته باشند که بخش قابل توجهی از شهدای مدافع حرم روحانی و طلبه هستند، اظهار داشت: تعداد شهدای روحانی مدافع حرم اعزامی از ایران، 27 شهید است که  در سوریه و عراق به شهادت رسیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد تصریح کرد: همان گونه که بیشترین شهید در دوران دفاع مقدس در میان اقشار از روحانیت بود، شهدای روحانی مدافع حرم نیز تعداد قابل توجهی هستند.

*تدوین ویژه نامه شهدای روحانی مدافع حرم
وی تصریح کرد: ویژه نامه ای با هدف بازخوانی اندیشه های جهادی، زندگانی نورانی و وصایای ارزشمند شهدای روحانی مدافع حرم تدوین شده است که در روز همایش به شرکت کنندگان تقدیم خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم افزود: این کنگره علاوه بر خانواده های معظم شهدای روحانی قم، میزبان شهدای روحانی مدافع حرم از مشهد، خوزستان، البرز و مازندران خواهد بود.

*تجلیل از 27 شهید روحانی مدافع حرم
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد تصریح کرد: در روز همایش از 27 شهید مدافع روحانی حرم تجلیل خواهد شد که 17 نفر این شهدا، ایرانی هستند و بقیه شهیدان از عراق، افغانستان و پاکستان می باشند.

وی افزود: شهدای روحانی مدافع حرم در مناطق عملیاتی به فعالیت های تبلیغی و رزمی می پرداختند.

*تعظیم حوزه های علمیه به شهدای روحانی مدافع حرم
وی با اشاره به اینکه برگزاری نخستین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم تعظیم نشان دهنده تعظیم حوزه های علمیه حوزه علمیه به این شهیدان والامقام است، گفت: این کنگره اختصاصی به یک سازمان و نهاد ندارد و از سوی همه مراکز اصلی حوزه از جمله مرکز مدیریت حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعه المصطفی و مرکز خدمات حوزه برگزار می شود که دبیر این کارگروه دفتر تبلیغات اسلامی است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم با اشاره به اینکه تجلیل و تکریم از شهیدان روحانی مدافع حرم به این کنگره ختم نخواهد شد، ابراز داشت: 70 شهید روحانی مدافع حرم از حوزه علمیه نجف اعزام شده اند که شاید در فرصت های آتی بتوان با همکاری حوزه علمیه نجف، کنگره ای برای تعظیم به مقام شامخ این شهیدان در عراق برگزار کرد.

وی افزود: همچنین فتاوای جهادی علمای نجف از پیش از مرحوم آخوند خراسانی تا آیت الله العظمی سیستانی گردآوری شده است که در این مراسم تقدیم شرکت کنندگان خواهد شد.

*گردهمایی بزرگ مبلغین در قالب کنگره شهدای روحانی مدافع حرم
حجت الاسلام والمسلمین روستاآزاد در بخش پایانی نشست خبری خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مبنی بر تعداد مبلغین اعزامی در ایام محرم، اظهار داشت: هرساله قبل از ایام محرم، گردهمایی بزرگ مبلغین برگزار می شد؛ اما امسال به لحاظ تقارن با کنگره شهدای روحانی مدافع حرم، در قالب این کنگره برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم افزود: براساس پیشبینی های صورت گرفته، دفتر تبلیغات اسلامی ده هزار مبلغ را در ماه محرم اعزام خواهد کرد که حدود 8 هزار نفر از دفتر تبلیغات قم و 2 هزار نفر از شعب تهران، اصفهان، مشهد، خوزستان و ایرانشهر به تبلیغ دهه اول محرم اعزام خواهند شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها