خبرهای داغ:
در آستانه اولین مناظره تلویزیونی دو نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری، نظرسنجی مشترک «واشنگتن‌پست/ای بی سی نیوز» نشان می‌دهد که حمایت از «دونالد ترامپ» و «هیلاری کلینتون» کاملاً مساوی بوده است و هیچ برنده‌ای نداشته است.
کد خبر: ۸۷۵۱۴۴۹
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها و «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان قرار است دوشنبه شب به وقت محلی برای اولین مناظره انتخاباتی با یکدیگر دیدار کنند.

 

نظرسنجی جدید روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» و شبکه «ای بی سی نیوز» در آستانه این مناظره نشان می‌دهد که رقابت بین این دونامزد انتخاباتی آمریکا به قدری نزدیک و شدید است که تشخیص برنده تقریباً سخت و غیرممکن است.

 

این گزارش ادامه داد که پیشتازی کلینتون در نظرسنجی‌های ماه آگوست بعد از مشکلات اخیر وی در حال از بین رفتن است و از طرف دیگر همچنان تردیدهایی درباره صلاحیت‌ و سرشت ترامپ باقی مانده است.

 

طبق نتایج این نظرسنجی‌ها، رأی‌دهندگان احتمالی آمریکا 46 درصد از کلینتون و 44 درصد از ترامپ حمایت کرده‌اند. پنج درصد از حمایت این رأی‌دهندگان به «گری جانسون» نامزد حزب آزادیخواه (لیبرترین) و یک درصد نیز به «جیل استین» نامزد حزب «گرین پارتی» تخصیص یافته است.

 

در میان رأی‌دهندگان ثبت‌نام کرده نیز کلینتون و ترامپ هر دو به طور مشترک از حمایت 41 درصدی برخوردار هستند و جانسون از حمایت 7 درصدی و استین از حمایت 2 درصدی بهره ‌مند می‌باشند. 

 

در رقابت‌های دوجانبه میان دو نامزد اصلی انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، کلینتون با 49 درصد از ترامپ با 47 درصد در میان رأی‌دهندگان احتمالی پیشی گرفته است و هر دو آنها در میان تمامی رأی‌دهندگان ثبت‌نام شده از حمایت مساوی 46 درصدی برخوردار هستند.

 

طبق گزارش واشنگتن‌پست، پیشتازی دو درصدی کلینتون چه در رقابت‌های دو جانبه چه رقابت‌های چهارجانبه، در قالب حاشیه خطا 4.5 درصدی نمونه‌گیری می‌باشد.

 

بر اساس این گزارش، جدیدترین یافته‌ها حاکی از آن است که تا چه اندازه‌ در هفته‌های اخیر رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا فشرده بوده است.

 

اوایل ماه سپتامبر، کلینتون با اختلاف پنج درصد در میان رأی‌دهندگان احتمالی آمریکا از رقیب خود ترامپ پیشی گرفته بود. در اوایل آگوست، وی با اختلاف 8 درصد از ترامپ جلوتر بود.

 

طبق این گزارش، در حالیکه کلینتون دچار یکسری آشفتگی‌هایی شده است، ترامپ تلاش کرده تا خود را بعنوان یک نامزد منظم جلوه دهد تا از این طریق حمایت تعداد رأی‌دهندگان بیشتری را جلب کند که به طور معمول از نامزدهای جمهوری خواه حمایت می‌کنند.

 

فشرده بودن رقابت‌های انتخاباتی حاکی از آن است که تا چه اندازه مناظره دوشنبه شب در دانشگاه «هافسترا» که قرار است ساعت 21:00 به وقت نیویورک (4:30 بامداد سه‌شنبه به وقت تهران) می‌تواند در تعیین سرنوشت دو نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اهمیت داشته باشد.

 

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که هشت نفر از هر 10 رأی‌دهنده آمریکایی می‌گوید که قصد دارند مناظره دوشنبه شب را از تلویزیون تماشان کنند و 44 درصد انتظار دارند که کلینتون در این مناظره پیروز شود و 34 درصد می‌گویند که ترامپ در این مناظره پیروز می‌شود.

 

انتظارات برای پیروزی کلینتون بسیار پایین‌تر از انتظارات رأی‌دهندگان آمریکایی برای پیروزی اوباما در مقابل «میت رامنیم نامزد جمهوری‌خواه در مناظهره 2012 می‌باشد. در آن زمان 56 درصد فکر می‌کردند که اوباما پیروز مناظره می‌شود و تنها 29 درصد معتقد بودند که رامنی پیروز مناظره می‌شود.

 

طبق این نظرسنجی، 17 درصد از رأی‌دهندگان ثبت‌نام شده می‌گویند که ممکن است مناظره کلینتون و ترامپ، نظر آنها را تغییر دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها