خبرهای داغ:
پایگاه گلف بیزینس در گزارشی به بررسی پیشنهاد اخیر عربستان سعودی به ایران درباره کاهش میزان تولید روزانه نفت پرداخت.
کد خبر: ۸۷۵۱۵۱۸
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، پایگاه «گلف بیزینس» در گزارشی  پیشنهاد اخیرعربستان سعودی به ایران را بررسی می‌کند که از ایران خواسته بود میزان تولید روزانه نفت خود را پایین بیاورد.

«گلف بیزینس» ضمن اشاره به روند کاهش بهای نفت و پیشنهاد دولت عربستان برای کاهش تولید با هدف مقابله با این وضعیت می نویسد که سیاست کاهش تولید به ضرر کشورهای فقیرتر عضو اوپک است که با بحران های اقتصادی درگیر هستند اما کاهش تولید نفت درعین حال خود عربستان را نیز به علت ریخت‌وپاشهای بی‌حدوحصر در هزینه های جاری با بحران جدی مواجه خواهد کرد.

این  گزارش در ادامه می افزاید که کاهش بهای نفت فشار جدی به اقتصاد عربستان وارد کرده است به همین سبب ریاض به دنبال کاهش تولید و همکاری با ایران در این زمینه است.

منابع خبری هفته گذشته گزارش دادند که عربستان سعودی به ایران پیشنهاد کرده است که اگر تهران تولید نفت خود را در سال جاری افزایش ندهد، عربستان در مقابل تولید خود را کاهش خواهد داد.
 
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود گزارش داد که این پیشنهاد در ماه جاری میلادی (سپتامبر) و در آستانه اجلاس الجزایر مطرح شده و هنوز پاسخی از تهران دریافت نکرده است.
 
اجلاس غیر رسمی کشورهای عضو اوپک پنجم تا هفتم مهرماه در حاشیه نشست مجمع بین‌المللی انرژی در الجزایر برگزار می‌شود و انتظار می‌رود موضوع سطح تولید نفت محور اصلی این اجلاس باشد.
 
منابع رویترز به این خبرگزاری گفته‌اند که ریاض حاضر است تولید خود را به سطح اوایل سال 2016 برگرداند به شرط آن که ایران تولید نفت خود را در سطح فعلی یعنی 3.6 میلیون بشکه در روز نگه دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها