خبرهای داغ:
فرمانده نیروی دریایی ارتش نکته ضروری و پیش روی وزارت راه و دریاداران را حفظ سواحل مکران و حضور در آن دانست و یادآور شد: توسعه این سواحل از اهمیت بالایی برخوردار است چون سواحل مکران لوکوموتیو توسعه اقتدار دریای ایران است.
کد خبر: ۸۷۵۱۵۵۰
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر دریادار حبیب الله سیاری در مراسمی که ظهر امروز در وزارت راه و شهرسازی به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: در واکاوی مسئله بروز جنگ تحمیلی باید دید علت بروز جنگ چیست به طور کلی جنگ ها یا تاریخی است یا به دلیل اختلاف ارزی و مرزی و یا عقیدتی است و یا روحیه تهاجمی و توسعه طلبی و تحقیر ملت ها سبب بروز جنگ ها می شود.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه علت اصلی جنگ عراق علیه جمهوری اسلامی شکست انقلاب و جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی بود تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی منافع نامشروع استکبار در کشور ما از بین رفت این در حالی بود که ایران کشوری به عنوان حلقه واصل در ناتو بود براین اساس استکبار به دنبال شکست ایران و وصل مجدد حلقه ناتو در منطقه بود .

 

سیاری تصریح کرد: براساس این روند پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابتدا بحث اختلافات قومی و مذهبی و ترور توسط دشمنان کشور مطرح شد و پس از به نتیجه نرسیدن این موضوع مسئله جنگ را مطرح کردند و با توجه به حماقت صدام وی را در منطقه انتخاب و تجهیز کردند و به او القا کردند که پس از جنگ با ایران و پیروزی بر کشورمان وی ژاندارم منطقه به جای طاغوت در ایران می شود.

 

وی اهداف دیگر جنگ علیه کشورمان را تصرف استان خوزستان و رفع خفگی ژئوپلتیک عنوان کرد و ادامه داد: عراق علاقه مند به توسعه مرزهای دریایی خود بود که به این اقدام رفع خفگی ژئوپلتیک می گویند.

 

**قدرت اصلی جمهوری اسلامی در نیروهای مسلح نیست در دل مردم است

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه در آن سال ها با توجه به انقلاب نوپای جمهوری اسلامی توان دفاعی ما بسیار ضعیف بود گفت: براین اساس دشمن به این موضوع طمع کرد و برای آغاز این حمله اطلاعات لازم را در اختیار عراق گذاشت غافل از اینکه قدرت جمهوری اسلامی در نیروهای مسلح نیست بلکه در دل مردم است.

 

سیاری ادامه داد: برای مقایسه توان رزمی دو کشور چند مولفه مورد نیاز بود یک مولفه مولفه فیزیکی یعنی تعداد هواپیماها، ناوهای جنگی و .... است و مولفه بعدی مولفه غیرفیزیکی یعنی آموزش، مهارت و .... است در بررسی این دو مولفه عراق در برابر ایران دست برتر را داشت اما دشمن از مولفه های بسترساز مثل عشق و شهادت و ولایت مداری و.... غافل شدند.

 

وی با بیان اینکه پس از آغاز جنگ عراق در چند ماه اول پیش روی هایی داشت ادامه داد: اما پس از مدتی کوتاه نیروهای مسلح ما از پیش روی دشمن جلوگیری کردند این در حالی است که استراتژی دشمن که پس از سه روز خرمشهر پس از هفت روز خوزستان را تصرف کند و پایان هفت روز در میدان آزادی تهران باشد.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: این در حالی بود که برای تصرف خرمشهر دشمن بیش از 34 روز پشت مرزهای کشور ماند و دست آخر شکست خورد.

 

سیاری با اشاره به دستاوردهای نیروهای دفاعی در بخش دریایی کشور گفت: نیروی دریایی در حماسه پیروزی خرمشهر حضور مستمری داشت نیروی دریایی عراق را منهدم کرد و با این کار روحیه ای به رزمندگان اسلام داده شد از طرف دیگر همه بنادر عراق را محاصره کرد و دو سکوی نفتی عراق را که بیشترین صادرات نفت داشتند را منهدم کرد و به کشورهای منطقه نشان داد که جمهوری اسلامی از چه قدرت و اقتداری برخوردار است.

 

وی ادامه داد: همچنین از دیگر دستاوردهای نیروی دریایی در هشت سال دفاع مقدس می توان به اسکورت ده هزار کشتی اشاره کرد که این اقدام سبب شد اقتصاد کشور در آن سال ها سالم بماند.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نقش وزارت راه و شهرسازی در روند جنگ تحمیلی گفت: این وزارتخانه در هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی برعهده داشت و در راه سازی در جبهه، واگذاری امکانات راه سازی، جابه جایی نیروها، جابه جایی آذوقه و مهمات درجبهه و... هر چه توان داشت به کار گرفت.

 

سیاری در ادامه سخنان خود را با پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا در جنگ تحمیلی ایران پیروز میدان شد ادامه داد: در دویست سال گذشته هر چه ایران وارد عرصه جنگ شده بخشی از خاک کشور را از دست داده است و تنها جنگی که میراثی از کشور را از دست ندادیم جنگ تحمیلی بود.

 

وی هم چنین قطعیت صدور انقلاب ایران را از مصداق های دیگر پیروزی در جنگ تحمیلی دانست و تصریح کرد: ایران در این جنگ مظلومیت خود را به دنیا نشان داد که براین اساس در نوزده آذر 1370 مطابق بند ششم قطع نامه 598 دبیر کل سازمان ملل آغازگر جنگ را عراق معرفی کرد.

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: براساس فرموده امام خمینی در این جنگ دوستان و دشمنان خود را شناختیم و ابهت ابر قدرت ها را در هم شکستیم.

 

سیاری عوامل دیگر پیروزی در این جنگ را مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری ایمان به خدا و توسل به ائمه و مقدس و مردمی کردن جنگ توسط امام خمینی دانست و ادامه داد: از دیگر برکات جنگ هشت ساله انسجام ملی و اتحاد ملت بود.

 

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: با توجه به وضعیت منطقه که استکبار به دنبال ایجاد منطقه ای امن برای خود و رژیم صهیونیستی در این حوزه است جمهوری اسلامی باید توانمند باشد و توان بازدارندگی داشته باشد به حدی که هیچ دشمنی به خود اجازه تعرض ندهد ما باید در حد ولایت بوده و بصیرت داشته باشیم و از مسئله نفوذ هم غافل نباشیم هم چنین حفظ اتحاد و انسجام و بالا بردن توان دفاعی امروز برای وزارت راه و دریاداران از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

**سواحل مکران لوکوموتیو توسعه اقتدار دریای ایران است

 

فرمانده نیروی دریایی ارتش نکته ضروری و پیش روی وزارت راه و دریاداران را حفظ سواحل مکران و حضور در آن دانست و یادآور شد: توسعه این سواحل از اهمیت بالایی برخوردار است چون سواحل مکران لوکوموتیو توسعه اقتدار دریای ایران است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها