استاندار زنجان:

منابع زیرزمینی متعلق به عموم مردم است

منابع زیرزمینی متعلق به عموم مردم است و لذا باید همه مسئولین در جلوگیری از مصرف بی رویه منابع آب زیرزمینی همت گمارند.
کد خبر: ۸۷۵۱۵۶۱
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در نوزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با یادآوری این مطلب که مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی باید فراتر از روال جاری دستگاههای اجرایی پیگیری و اجرا شود، گفت: تسهیلات تخصیصی به برنامه های اقتصاد مقاومتی استانها، تضمین شده بوده و بانکها از سوی دولت مکلف به پرداخت آن هستند.

مهندس درویش امیری با تأکید بر لزوم تسریع در روند پرداخت تسهیلات به طرحهای معرفی شده به بانکها افزود: بانکهای عامل و دستگاههای مربوطه با نظارت استانداری باید اشکالات مربوطه را بررسی و برای جذب سهم تسهیلات استان تلاش کنند.

وی در ادامه مدیریت منابع آبهای زیرزمینی را امر ضروری دانست و اظهار داشت: منابع زیرزمینی متعلق به عموم مردم است و لذا باید همه مسئولین در جلوگیری از مصرف بی رویه منابع آب زیرزمینی همت گمارند.

استاندار زنجان با بیان اینکه بخش اعظم آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود تصریح داشت: تنها راه برون رفت از مشکلات و معضلات مربوط به حوزه آب و صرفه جویی در مصرف، راه اندازی و ترویج سیستم آبیاری تحت فشار و آبیاری قطره ای می باشد که در این راستا آموزش کشاورزان با مزایای روشهای نوین آبیاری و ترغیب و تشویق آنها به این امر لازم و ضروری است.

مقام عالی استان در ادامه افزود: آب جز نیازهای همگانی و موضوع ملی است و همه باید نسبت به چگونگی مصرف آن احساس تعهد داشته باشیم.

استاندار زنجان در ادامه خاطر نشان ساخت: شورای حفاظت از منابع آب با عضویت دستگاههای ذیربط، فعال و موضوعات مرتبط با منابع آب استان در این شورا بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.

تعدا

ارسال نظرات