خبرهای داغ:
چهارمین شب مراسم یادواره مشق عشق با سخنرانی حجت الاسلام مومنی و روایتگری رزمنده مدافع حرم از 21 ماه اسارت در چنگال تروریست های داعش همراه بود.
کد خبر: ۸۷۵۱۵۷۵
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن مومنی طی سخنانی در چهارمین شب مراسم یادواره مشق عشق که در فضای باز بوستان شهدای آذر قم برگزار شد، اظهار داشت: در روایتی از امام موسی بن جعفر(ع) داریم که عده ای از مشرق زمین قیام می کنند و زمینه ساز ظهور هستند و حرکتی در قم شکل می گیرد که به دیگر نقاط عالم نیز می رسد؛ ویژگی های این افراد قیام کننده مانند شهدای دفاع مقدس و مدافعین حرم است.

وی با اشاره به تبلیغات مسموم شبکه های ماهواره ای گفت: افرادی که نه عالم هستند و نه تقوا دارند بلکه متکبر و مزدورند و هیچ ادبی ندارند، در شبکه ماهواره ای به مدافعان حرم افغانی و تیپ فاطمیون توهین می کنند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: در روایات آمده کسانی که در این جبهه هستند مثل آهن حرارت دیده استوار هستند. بسیاری از رزمندگان زیر شکنجه های دردناک استوار ماندند ولی امروز برخی از مسؤلان می گویند مردم خسته شده اند.

وی تصریح کرد: ما زیر بیرق اهل بیت(ع) فعالیت می کنیم و چه سر ببرند و چه شکنجه شویم اهمیتی ندارد.

مومنی خسته نشدن و نترسیدن را ازدیگر ویژگی های مردم قیام کننده زمینه ساز ظهور نام برد و افزود: با وجود پخش فیلم های دردناک از جنایت های داعش مثل سربریدن ها، سوزاندن افراد، شکنجه ها و....بسیاری از جوانان به ما مراجعه می کنند و قصد رفتن به جبهه مدافعان حرم را دارند چون خدا را باور دارند.

وی تاکید کرد: بی تردید شهدا از جنس این دنیا نیستندچون به خدا اعتقاد دارند و از دنیا دل میکنند در حالی که شور جوانی و شور دل بستن به دنیا زن و فرزند در دلشان هست.

استاد حوزه علمیه در بیان برخی ویژگی های شهدا ادامه داد: شهدا بادست خالی و با اعتقاد جنگیدند و امروز خیلی ها می گویند این صحبت ها شعار است و شعار بدرد نمی خورد ولی حضرت عباس(ع) در کربلا نشان داد با شعار می شود کار کرد و وقتی اجازه میدان گرفت تا آب بیاورد با دست خالی و یک نفره به سمت دشمن چندین هزار نفره تا دندان مسلح رفت و ایستادگی کرد.

وی بیان داشت: در این مکتب رنگ و زبان و کشور مطرح نیست؛ امام حسین(ع) در عاشورا سه جا صورت به صورت شهدا گداشت. اول در کنار پیکر علی اکبر(ع)دوم درکنار غلام یکی از یارانشان و سوم در کنار پیکر غلام سیاه خود صورت به صورتش گذاشت.

مومنی در پایان افزود: شهدا از ما عامل بقا و پیروزی انقلاب را می خواهند و پیروی و ادامه انقلاب در پیروی از ولی فقیه و ولایت است.

اجرای تئاتر توسط گروه فرهنگی غدیر بسیجیان پایگاه شهید سید مصطفی خمینی حوزه شهید ورزنده، گروه سرود میثاق پایگاه باهنر و پخش کلیپ و قرعه کشی، وداع با پیکر دو شهید مدافع حرم و نوحه خوانی سید علی حسینی نژاد در وصف شهدا، از دیگر برنامه‌های این مراسم جشن بود.

در این مراسم سید علی جعفری اسیری که 21 ماه در چنگ داعش اسیر بوده خاطراتی از اسارت به دست داعش، شکنجه ها و نحوه فرار از دست آنها را بازگو کرد.

در پایان از خانواده شهیدان مدافع حرم از تیپ فاطمیون عیسی حسینی و حسین فیاض و شهید دفاع مقدس راوند و همچنین آزاده سید علی جعفری با اهدای تندیس یادواره و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

این مراسم که با همکاری شهرداری قم، ناحیه مقاومت بسیج امام حسین (ع)، سپاه امام علی بن ابی طالب (ع)، حوزه مقاومت بسیج شهید ورزنده، موسسه اعتباری کوثر استان قم، آستان مقدس حرم حضرت معصومه (س)، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم برگزار شد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها