خبرهای داغ:
اکبریان در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس واحد پیشگام امام خامنه ای(مدظله) شاهرود گفت: فراموشی ارزش ها و فرهنگ ایثار و شهادت باعث می شود دشمن براحتی در کشور نفوذ و نسل جوان ما را مجذوب کرده و از داخل به نظام ضربه بزند و به اهداف شوم خود دست پیدا کند.
کد خبر: ۸۷۵۱۶۰۸
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، عباس اکبریان در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس واحد پیشگام امام خامنه ای بسیج دانش آموزی حوزه ایمان که با حضور بیش از 150 نفر از دانش آموزان در نمازخانه دبیرستان دوره دوم آیت الله خامنه ای شاهرود برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بهار تعلیم و تربیت با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس با اشاره به محبت و عشق و مهربانی رزمندگان در آن دوران اظهار کرد: دفاع مقدس ما همه اش میدان مبارزه و جنگ با دشمن نبوده است و رزمندگان ما علاوه بر میارزه با دشمن برنامه های فرهنگی و اعتقادی و سیاسی و هنری و آموزشی نیز داشته اند.

وی افزود: اینکه امام راحل جبهه را دانشگاه خود سازی نما نهادند به این دلیل بود که جبهه نه تنها محل مبارزه با دشمن نبود بلکه محلی برای خودسازی افراد و تطهیر روح و جسم افراد از زنگارهای مادی بود و معنویت موجود در جبهه سبب می شود افراد دچار تغییر و تحول شوند و زندگی آنها از این رو به آن رو شود.

اکبریان خاطر نشان کرد: دفاع مقدس ما سراسر عشق و محبت و عرفان و دوستی و معنویت و کلاس درس عاشق شدن برای رسیدن به خدا و پاک شدن از غبار مادیات و گناهان بود و به همین دلیل کسی که یک بار جبهه می آمد و صفا و معنویت آن را می دید عاشق این مکان می شد و برای همین دفاع ما و محل رزم رزمندگان ما مقدس است.

وی تصریح کرد: شما نسلی که شاید پدر و مادرتان نیز جنگ را درک نکرده اند باید بدانید دفاع ما مقدس بود از آن جهت که ما برای دفاع در برابر تجاوزگر به جبهه ها رفتیم و سراسر دفاع ما همراه با معنویت و حضور خدا در کارهای رزمندگان بود و سراسر جبهه سرشار از ایمان و اخلاص و نوع دوستی و کمک به یکدیگر برای رضای خدا نه مخلوق بود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: امروز ما نباید از دفاع مقدس فراموش کنیم چرا که امروز ما را فرهنگ دفاع مقدس رقم زده است و آن ارزش ها امروز باید در جامعه رونق دوباره خود را پیدا کند.

مسئول انجمن راویان دفاع مقدس شاهرود اضافه کرد: در زمان دفاع مقدس تمام دنیا بر علیه ما بسیج شدند و شکست خوردند و امروز نیز استکبار جهانی و ایادی منطقه ای او بر علیه ما بسیج شده اند تا فرهنگ دفاع مقدس که سد راه نفوذ آنان است را از بین ببرند و در جنگ نرم و فرهنگی و اعتقادی وارد مبارزه شده اند.

وی عنوان کرد: شما دانش آموزان عزیز امروز زیر بمباران فرهنگی دشمن قرار دارید و با ابزار رسانه ای و مجازی تحت بمباران شدید فکری و عقیدتی هستید و دشمن اذهان شما را هدف قرار داده تا شما را جذب و مسخ خود نماید و به این صورت در کشور ما نفوذ کند.

اکبریان تاکید کرد: برگزاری جلسات خاطره گویی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس به این جهت است که این فرهنگ فراموش نشود و به شما نسل نوجوان جامعه منتقل شود تا شما نیز با کنکاش و مطالعه در این فرهنگ مسیر گذشتگان خود را طی و الگوهای زندگی خود را از بین شهدا و ایثارگران و بزرگان دین خود انتخاب کنید.

وی ادامه داد: فراموشی ارزش ها و فرهنگ ایثار و شهادت باعث می شود دشمن براحتی در کشور نفوذ و نسل جوان ما را مجذوب کرده و از داخل به نظام ضربه بزند و به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها