عضو بسیج حقوقدانان در گفتگو با «بسیج»:

دولت معادل افزایش قیمت بنزین به مردم یارانه پرداخت کند

نایب علی خلیلی گفت: دولت تا می‎‌تواند روش ماهیگیری را به محرومین یاد بدهد. گرانی بنزین مولفه‌ای برای معادل سازی پرداخت یارانه به مردم است که دولت چنین کاری را انجام نداده است.
کد خبر: ۸۷۵۱۶۱۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹

نایب علی خلیلی یکی از اعضای بسیج حقوقدانان استان یزد در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: باید مبنای پرداخت یارانه را بررسی کرد اگر مبنای آن همان استرداد پولی است که بابت گران شدن بنزین و نان داده می شود  این باید پابرجا باشد ولی اگر  مبنای وضع  قانون یارانه ها  حمایت از قشر آسیب پذیر جامعه و جلوگیری از آسیب اقتصادی به محروم بوده است تا بر اثر گران شدن نان و بنزین متضرر نگردد باید این حق را مخصوص آنها دانست.

وی با بیان اینکه دولت معادل افزایش قیمت بنزین به مردم یارانه پرداخت کند افزود: دولت باید حمایت از محرومین جامعه را در نظر داشته باشد و تا می‎‌تواند روش ماهیگیری را به این افراد یاد بدهد لذا گرانی بنزین مولفه‌ای برای معادل سازی  پرداخت یارانه به مردم است که دولت چنین کاری را انجام نداده است.

خلیلی در خاتمه افزود: تورم ناشی از گرانی بنزین به قشر آسیب پذیر صدمات مالی فراوانی را فراهم می‌آورد و موجب افزایش فاصله طبقاتی را ایجاد کرده است که عده ای را از تامین نیازهای اولیه معیشتی محروم مانده اند و بر اثر تورم ناشی از گرانی بنزین قدرت خرید خود را از دست داده اند لذا باید نمایندگان مجلس قوانینی را مصوب کنند که قیمت گران شدن بنزین و سایر اقلام را در سفره‌های محرومین آورده شود  و مانع از متلاشی شدن بنیان اقتصادی خانواده های محروم شوند .

ارسال نظرات
آخرین اخبار