مراسم گرامیداشت سالروز دفاع مقدس امروز در وزارت راه و شهرسازی در حالی با حضور عباس آخوندی برگزار شد که دامنه اعتراض متقاضیان مسکن مهر از مقابل وزارتخانه به سالن مراسم کشیده شد.
کد خبر: ۸۷۵۱۶۳۴
|
۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  براساس این گزارش مراسم با تلاوت آیات قرآن و اجرای سرود مقدس جمهوری اسلامی آغاز شد و مجری مراسم پس از شعرخوانی در عظمت و بزرگی عیدغدیر و همچنین نکوهش شهدای هشت سال دفاع مقدس از سرهنگ علیرضا افشار، فرمانده مستقر بسیج در وزارت راه و شهرسازی دعوت به عمل آورد تا برای حضار به سخنرانی بپردازد.

 

وی در بخشی از سخنان خود به دستاورد برجام یعنی عدم اعتماد به آمریکا اشاره و تصریح کرد: در موضوع برجام همان ابتدا رهبر معظم انقلاب فرمودند ما به آمریکایی ها اعتماد نداریم.

 

در ادامه این مراسم فردی به در رثای امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) به نقالی پرداخت سپس گروه سرود غدیر متشکل از نوجوانان دانش آموز به اجرای سرودی در بزرگداشت شهدای مدافع حرم پرداختند.

 

در ادامه عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی پشت تریبون قرار گرفت و ضمن بزرگداشت اعیاد غدیر و قربان تصریح کرد: کشور ایران همواره خود را مدیون رشادت ها و جوانمردی سپاه و ارتش می داند و امنیت امروز خود را مرهون از خودگذشتگی و فداکاری شهدا، جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس می داند.

 

وی تصریح کرد: در واقع امنیت محصول قدرت بازدارندگی ملت هاست و قدرت بازدارندگی دفاعی می تواند امنیت کشور را حفظ کند.

 

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: در این مسیر وزارت راه همواره سعی می کند حداکثر همراهی را با نیروهای دفاعی داشته باشد و بنده همواره یکی از مدافعان بودجه دفاعی کشور در جلسات هیئت دولت هستم.

 

آخوندی در پایان ابراز امیدواری کرد هر روز بیش از پیش شاهد گسترش امنیت، توسعه و آبادانی در کشور باشیم.

 

این در حالی بود که معترضان به افزایش قیمت و تاخیر در تحویل واحدهای مسکن مهر پردیس نیز در مقابل وزارت راه تجمع کرده و شعارهای اعتراضی سر داده بودند. عده ای از مردمی که مسکن مهر هنوز به آنها تحویل داده نشده بود به نشانه اعتراض در مقابل وزارت راه تجمع کرده بودند و شعارهایی چون «آخوندی حیا کن، وزارت را رها کن» و «وزیر بی کفایت استعفا استعفا» سر داده بودند.

 

در هنگام برگزاری این مراسم، یکی از تجمع کنندگان معترض به عدم تحویل مسکن مهر پردیس وارد نشست گرامی‌داشت دفاع مقدس وزارت راه و شهرسازی شد و در حالی که وزیر راه را خطاب قرار می‌داد،گفت: بهتر است به جای آنکه در این جا بنشینید سری هم به بیرون وزارتخانه زده و صحبت‌های متقاضیان که یک عده پیرمرد و پیرزن و جوان هستند را بشنود.

 

بنابر این گزارش، فرد مذکور که مشخص نیست چگونه توانسته بود از سد حراست وزاتخانه گذشته و خود را به محل مراسم برساند توسط مسئولان تشریفات و حفاظت به بیرون سالن جلسات هدایت شد.

 

در این شرایط زمانی که پس از سخنان وزیر فردی به بیان خاطرات خود حضور در جبهه های حق علیه باطل می پرداخت یکی از معترضین خود را به داخل سالن رساند و خطاب به آخوندی گفت: «بهتر نیست به جای اینکه اینجا بنشینید و سخنان این فرد را گوش کنید بیرون بروید و سخنان مردمی که زیر آفتاب گرم و سوزان ایستادند را بشنوید؟» که در این هنگام نیروهای حفاظت وی را دعوت به آرامش کرده و به بیرون از سالن هدایت کردند.

ارسال نظرات