تولید محصولات سالم مقدمه تولید محصولات ارگانیک محسوب می شود و گام های بسیار موثری در این زمینه در استان زنجان برداشته شده به طوری که قدم های بعدی تولید محصولات ارگانیک خواهد بود.
کد خبر: ۸۷۵۱۸۴۴
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در حال حاضر تولید محصول سالم در قالب «مدیریت تلفیقی آفات و بیماری ها» برنامه اصلی در دستور کار مدیریت حفظ نباتات استان زنجان را تشکیل می دهد به طوری که در این راستا با اعطای کد 16 رقمی به محصولات تحت نظارت کلینیک ها، این محصولات با برچسب محصول سالم در بازار عرضه می شوند.

ربابه شب خیز با بیان اینکه تولید محصولات سالم و ارگانیک هر کدام شرایط خاص خود را دارد، افزود: در تولید محصول سالم می توان از کود و سموم در حد مجاز و بهینه استفاده کرد به طوری که محصولات تولیدی عاری از باقی مانده کود و سموم بوده و یا حد مجاز آلاینده ها را داشته باشند ولی شرایط تولید محصولات ارگانیک فراتر از این بوده و در روند تولید این محصولات به هیچ عنوان نباید کود و سموم شیمیایی مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار داشت: تولید محصولات سالم مقدمه تولید محصولات ارگانیک محسوب می شود و گام های بسیار موثری در این زمینه در استان زنجان برداشته شده به طوری که قدم های بعدی تولید محصولات ارگانیک خواهد بود.

شب خیز تصریح کرد: به منظور ترغیب کشاورزان در مناطق مختلف استان زنجان به تولید محصولات سالم و ارگانیک، در حال حاضر با انجام اقدامات ترویجی مختلف سعی داریم اثرات و نتایج تولید اینگونه محصولات را به عینه به کشاورزان نشان دهیم. به طوری که در این راستا به منظور حذف مبارزه شیمیایی با کرم سیب برای نخستین بار در استان از طریق فرمون های «اخلال در جفت یابی» دو باغ در استان را تحت پوشش قرار دادیم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نتیجه اجرای آزمایشی کنترل کرم سیب با استفاده از فرمون های «اخلال در جفت یابی» در این استان را موفقیت آمیز عنوان و خاطرنشان ساخت: با اجرای چنین طرح هایی کشاورزان با مشاهده نتایج و آثار آن، قطعا خود به دنبال عملی کردن طرح در سطح وسیع از باغات و مزارع خود خواهند بود.

ارسال نظرات