رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم:
طرح «مهر تحصیلی» با حضور 150 دانش‌آموز در شهرستان طارم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۵۱۸۵۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان متولی امور موقوفات طرح‌های خیریه بسیاری را اجرایی می‌کند.

حبیب ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش است،افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر قریب به 400 موقوفه در شهرستان طارم وجود دارد، از همین رو سالانه طرح‌های مختلفی از محل عواید موقوفات اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه هر سال در آستانه بازگشایی مدارس طرح «مهر تحصیلی» با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند اجرا می‌شود اظهار داشت: در این راستا، اقدام به جمع آوری دقیق اطلاعات و آمار موقوفات مرتبط با کمک به دانش آموزان مستعد شده است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح اجرای رویه‌ای واحد در اجرای نیات مرتبط با کمک به دانش‌آموزان مستعد است، اضافه کرد: اجرای طرح مهر تحصیلی علاوه بر انسجام بخشی و هدایت امینانه نیات، گزارش‌گیری و اطلاع‌رسانی دقیق جامعیت و شفافیت لازم را در کمک به دانش‌آموزان خواهد داشت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با بیان اینکه طرح مذکور به منظور تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش اجرایی می‌شود، افزود: در اجرای این طرح موضوعاتی از قبیل خرید لباس و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان مستعد، هزینه تحصیل و امرار معاش دانش آموزان مورد توجه است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مناطق محروم و روستایی و ایتام در اولویت دریافت اقلام آموزشی قرار دارند، گفت: در طرح «مهر تحصیلی» لوازمی شامل کیف، مداد رنگی، مداد تراش و پاک کن، خودکار، جامدادی، دفتر سیمی، دفتر معمولی، دفترچه یادداشت و ... به دانش آموزان اهدا می‌شود.

وی در ادامه به سایر برنامه‌های اجرا شده توسط اوقاف طارم نیز اشاره کرد و گفت: طی روزهای گذشته یک هزار طارمی به مناسبت عید غدیر اطعام شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم از پایان اجرای طرح نشاط معنوی در شهرستان خبر داد و خاطر نشان ساخت: امسال 150 دانش‌آموز در این طرح حضور داشتند.

ارسال نظرات