استاندار زنجان:

دسته های عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم معرّف زنجان و زنجانیان است

برپایی دسته های عزاداری دو هیئت بزرگ حسینیه و زینبیه اعظم زنجان در هشتم و دهم ماه محرم یکی از شناسنامه های مهم استان می باشد.
کد خبر: ۸۷۵۱۸۶۳
|
۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه ای که به مناسبت انجام هماهنگی های لازم برای برپایی باشکوه مراسم دهه محرم برگزار شده بود، با اشاره به اینکه برپایی دسته های عزاداری دو هیئت بزرگ حسینیه و زینبیه اعظم زنجان در هشتم و دهم ماه محرم را یکی از شناسنامه های مهم استان دانست و گفت: در راستای کمک به برگزاری هرچه بهتر این مراسم چهار کمیته رسانه ای، امنیتی، اجرایی و محتوایی به هیئات مذهبی کمک خواهند کرد.

مهندس درویش امیری بر حساسیت های پخش زنده این مراسمات باشکوه از شبکه های مختلف داخلی و خارجی اشاره نمود و افزود: پخش مراسم عزاداری این هیئات بصورت ملی و فرامرزی، ضرورت دقت و نظارت لازم بر اجرای صحیح برنامه ها را بیشتر نموده است.

وی درادامه اظهار داشت: اگر کنترل ها و نظارت لازم انجام نپذیرد با کوچکترین خطا و لغزشی، تاثیر و دستاورد عظیم این حرکت بصورت منفی منعکس می شود و ما نباید اجازه دهیم چهره اسلام ناب خدشه دار شود.

درویش امیری در پایان برپایی دسته های عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم را معرّف زنجان و زنجانیان دانست و تصریح کرد: باید حساسیت محتوای برنامه های اجرا شده در این مراسمات نیز مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این جلسه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان برگزاری مراسم باشکوه تاسوعا و عاشورای حسینی در زنجان را دارای ابعاد بین المللی و یکی از افتخارات بزرگ زنجانیان عنوان نمود و گفت: همه دستگاههای خدمات رسان، اجرایی، امنیتی و انتظامی باید در برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم همکاری های لازم را داشته باشند.

شهبازی برپایی دسته های عزاداری حسینیه و زینبیه اعظم زنجان را حرکتی مردمی دانست و افزود: بدلیل بازتاب گسترده بین المللی این مراسم بصورت زنده و از طریق شبکه های مختلف داخلی و خارجی، کمیته های رسانه ای، امنیتی، اجرایی و محتوایی این مراسم باید دقت و تلاش مضاعفی در انعکاس شکوه و عظمت این دو دسته عزاداری داشته باشند.

ارسال نظرات